Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
JFK Deltas loungen i terminal 4, lite tidigt här om 3 timmar blir det KL 644 till AMS kl 22,55. Rad 77 på övervåningen. Dåligt med mat och drickat utöver vinet får man slanta för! Vi är två här så vill några gästa så hör av er!

Häsningar från den nya Air China-loungen på Chongqing flygplats inrikes. Otrolig skillnad mot den gamla flygplatsopererade loungen. Bra kaffe, några varma rätter och en rad drycker, inkl kinesiskt rött/vitt vin erbjuds. Kul att CA har satsat på en egen lounge här på CKG.

Hälsningar från lounge 77, Shanghai. Duscharna helt ok. Lite småvarmt, öl o vin. Halvhyggligt internet. FB verkar blockat. Men inte BC!

Hälsningar från lounge 77, Shanghai. Duscharna helt ok. Lite småvarmt, öl o vin. Halvhyggligt internet. FB verkar blockat. Men inte BC!

Haha, jag har suttit där så många gånger och inte upptäckt duscharna. :) Sitter du i First Class delen eller i Businessdelen? Vill man komma åt FB måste man köra ett VPN. Dock har de blockat PPTP, så man måste ha något annat, exemeplvis OpenVPN eller L2TP.

Sidder i SVO på Galaktika lounge. Kom fra CPH - havde der været blot 2 passagerer mere på monkey havde jeg fået en Op-up til business, der var helt tom med 10 sæder (Airbus 321). Jeg kan godt lide denne lounge, aldrig "crowded", "absolutely nice and modern" - specielt er det dejligt med de store panoramavinduer. Vinenen kunne være bedre, men russisk champagner er en spændende udfordring: iblandt kan de være udmærkede! Duschen har masser af vand, men det varme vand virker stadig ikke - samme sag 3 uger tidligere. Whatever, its summer and it gives you a kick!

Och så var man i BKK igen, just nu i stora Thai loungen "bara" C denna gång men enligt tjejen i incheckningen skall det åtminstone vara B777-300 ER. Snacka om att drabbas av First class syndrome! Blir ARN och språngmarsch till T4 för sista benet till GOT.
Rätta mig om jag har fel! Min visst f.n har de plockat bort spriten i loungen, det starkaste jag hittade var Chang o Shinga :confused:

Last edited:
Haha, jag har suttit där så många gånger och inte upptäckt duscharna. :) Sitter du i First Class delen eller i Businessdelen? Vill man komma åt FB måste man köra ett VPN. Dock har de blockat PPTP, så man måste ha något annat, exemeplvis OpenVPN eller L2TP.

Duscharna är precis bakom den lilla välkomstreception när man kommer upp med rulltrappan.

Och så var man i BKK igen, just nu i stora Thai loungen "bara" C denna gång men enligt tjejen i incheckningen skall det åtminstone vara B777-300 ER.

Sitter själv i Thai loungen i BKK. Den som är nära C armen. Väntar på avgång till BNE på det magiska klockslaget 2359. BC taggad på gul Red Oxx väska

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen