Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
SAS loungen i Bryssel. Bara någon ost och macka att äta men lagom med folk. Jag var först inne på Brussel Airlines A gate lounge men det var helt obeskrivligt varmt och fullt. Provar nog SN:s afrikalounge (Sunrise) nästa gång men den ligger bakom en passkontroll och det var jag inte så sugen på idag.

Har man ens tillträde till Sunrise Lounge om man inte ska till Afrika eller Nordamerika med SN?

På plats för första gången i Scandinavian Lounge på ARN. Lite läskigt så jag sitter nära entrén. Dricker ett miniglas pripps blå från kran.

Hälsningar från United Club lounge på DCA.
Var lite lur över hur jag skulle få till *G på min USDM-award i Economy.
Hade läst lite olika på FT om det. När gateagenten ville ha betalt för våra väskor (50 dollar totalt för 2), så sa jag att jag hade guldstatus. Så hon bytte helt enkelt ut US-kortet mot mitt EBG, så nu går det som en dans... :)

Har man ens tillträde till Sunrise Lounge om man inte ska till Afrika eller Nordamerika med SN?

Under eftermiddagen (eller tjaa efter dess att Afrika och USA flygen har avgått) så öppnar man upp den sista biten av piren som Schengen. Med andra ord behöver du inte passera passkontroll under den tiden av dygnet, för att komma åt loungen.

Då var vi på CLE och i United Club. Vidare snart mot YUL. Ser fram mot +26-gradig värme där!
Lite snacks och öl (Sam Adams) så länge.

Under eftermiddagen (eller tjaa efter dess att Afrika och USA flygen har avgått) så öppnar man upp den sista biten av piren som Schengen. Med andra ord behöver du inte passera passkontroll under den tiden av dygnet, för att komma åt loungen.

Men Sunrise har bara öppet 8-14...

Galleries S LHR T5,

Fullt med folk, men trevligt som vanligt, fastpass genom T5 ar otroligt effektivt, passerade en ocean av manniskor blixtsnabbt.

Scandinavian Lounge, Kastrup. 20 min från dörr hemma till kaffe i loungen, tangerat personbästa. Idag blir det genvägen till Alicante. Ja via OSL då. SK454 kl. 07:20. Dyker upp i Scandiniavian OSL runt 08:30 om någon har vägarna förbi. Märks att det vankas ledighet - lugnt här idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen