Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Menzies Executive lounge på Arlanda i väntan på sena kvällsflyget till London. Arlanda är verkligen ödsligt vid den här tiden på dagen.

Imorgon blir det heldag på resemässa i London där jag kommer finnas som ackrediterad press. Vet inte riktigt vad jag har att vänta då jag aldrig besökt Business Travel Show förut, men JALs nya svit ska i alla fall finnas att testa, det är alltid en början...;)

HEL-ARN imorgon 6/2 kl. 16.25. Kan gästa någon i SK lounge HEL vid 15.30 tiden.

Fredag morgon ARN-CPH-LUX kl 0600.

Hälsningar från Swiss senator loungen i Zürich.
Flygplatsen var ganska öde vid den här tiden och inte så många i loungen heller.
Ska med LH3137 till Düsseldorf och därifrån blir det Eurowings mot Göteborg.
image.jpg
image.jpg
Nu bytte de just ut maten.
Ganska mycket att välja på.:)

De hade ganska god curry soppa.
Jag tog lite penne med spenat med den var överkokt.
Den finns små ljusa rundstycken med kalkonskinka och typ pretzel rundstycken med färskost.
Nu kom det in en kaka med bär på och en morotskaka.
Till detta blir det då lite Schweiziskt vitt vin.:)
image.jpg

En givande mässdag har kommit mot sitt slut, kommer lite uppdateringar under närmsta dagarna med nyheter jag tror vissa här kommer gilla. Business Travel Show i Earl's Court var trevlig och givande, kompakt men med en rad intressanta utställare att prata med. JALs nya business class svit, som fanns utställd, är bland det bästa och mest imponerande jag sett och testat i business class väg. Premiärflygs just nu på sträckan London-Tokyo. Kommer ett litet reportage med bilder.

Avrundar dagen i Cathay Pacifics första klass lounge på Heathrow. Finnair har något slags avtal som gör att man som Finnair Guld (dvs fortfarande bara Sapphire) kommer in i Cathay Pacifics första klass lounge. Snygg inredning, påminner en hel del om The Piers första klass lounge i Hong Kong. Enklare varm mat, OK utan att vara något att bli upphetsad över. Dock finns Veuve Cliquot för självservering, känns nästan lite skamligt på en tisdag... ;)

IMG_7027.jpg

IMG_7021.jpg

Hälsningar från Lufthansas senator lounge i Düsseldorf.
Här var det bättre matutbud än i Zürich.
Köttbullar,leberkäse ,salami och skinka.
Allt med griskött. Vissa saker smakar bättre med det.
Soppa pasta m tomatsås finns också.
Väldigt gott riesling vin.:)
Dock ganska fullt.
Dusch finns också kan ju vara bra att veta.

Efter ett snabbesök i American Airlines Flagship lounge har jag nu intagit British Airways Galleries loungen på Heathrow terminal 3. Inredningen är densamma som loungerna i terminal 5 men loungen något mindre och aningen tråkigare.

Såg precis ett Malaysia Airlines plan utanför fönstret (en A380 faktiskt) och kom på att de sedan fem dagar är medlem i One World med allt vad det innebär av lounger och statusförmåner, dock hade jag glömt att de dessvärre numera flyger från terminal 4.

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Spenderade precis 10 minuter i menzies landvetter innan BA793 till LHR . Blir bra med lite pommery i luften sen. Mkt folk i menzies loungen. Ganska skralt utbud..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen