Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter en lugn promenad mellan Domestic och International i AKL och efter en lugn men effektiv incheckning vid Emirates First Class disk, precleared customs/immigration/security mm så är jag nu i Emirates nya lounge på övervåningen.
Trevligt bemötande så långt. Nu blir det att slappa till 18:05, då det är dags att gå till gaten längst bort. Det är väl där de parkerar sina A380...
Ser fram mot att testa F-kabinen.
Fick boendet i Melbourne klart igår, så jag kunde inte förboka complimentary chaffeur drive till hotellet, men de har lagt in en request nu, så jag får hoppas den går igenom.

Såg det sist att de flyttat Emirates loungen i Auckland till övervåningen, tidigare låg den precis nedanför rulltrappan. Nu finns där en lounge som kallas "Emperor Lounge" som jag aldrig klurade ut vad det var.

Har testat Emirates limo transfer i både Auckland och Sydney och det fungerar väldigt smidigt, mycket bekväma bilar och oftast trevliga chaufförer.

Jo, jag blev också nyfiken på vad Emperor Lounge är för något...
Ser på tavlan att EK faktiskt har tre flighter till Dubai härifrån idag: 18:15 via Brisbane, 18:40 via Sydney och så 18:50 via Melbourne.

Tillbaks i THY lounge i Istanbul efter Asientrippen. För oss vanliga dödliga är ju den här loungen helt outstanding när det gäller mat, komfort och utseende. Riktigt mysig tycker jag. Lite slappande innan sista flighten med Turkish till ARN. Sen blir det till att kurera förkylningen.

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Sitter i Dinersloungen på PEK terminal 2. Väntar på Hainan Airlines som ska ta mig till LED. Försökte mig på en paid upgrade, det var möjligt till den nätta kostnaden 20000RMB ca 18000 SEK. Jag hoppade över detta. På anslutningsflyget från HKG fanns även där möjligheten men då till en kostnad av ca 1400SEK.. Hoppade även över detta eftersom det fanns gott om plats i eko så jag hade en rad för mig själv.

Sitter i Riga Business Lounge i väntan på avgången till TLL, lugnt å trevligt samt riktigt "kompetenta" värdinnor vilket inte gör upplevelsen sämre... ;-)

Å när man som bäst ser fram mot att snart få borda skutan så försvinner flightens tidigare angivna Gate från såväl avgångs- som gateskärmen (byts där ut mot annan flight)
Vi får väl hoppas att det bara är ett byte av Gate.
Over and out

SK loungen i OSL. Har det alltid varit så att Red Label är enda whiskeyn? Inte förstås för mig på en onsdag.... aldrig...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen