Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i sas loungen på ORD i väntan på SK946

Hah! Det var den flighten jag egentligen skulle åkt hem, ödet går inte vår väg.

Istället hälsar jag nu glatt till alla från Star Alliance First lounge på LAX! Liten historia, ca 35 platser. Laddar för LH F till MUC.

...men businessdelen av samma lounge var desto större! Bland annat en stor (tom) terrass med fotöljer och soffor, med viss utsikt mot plattan:

IMG_1448_800.jpg

Last edited:
Sitter nu i senator lounge terminal 1 FRA, och här serveras nu oktoberfest meny till lunch, på väg till BCN..
Fast dom tog bort alla stora sejdlar, då det tydligen gått åt för mycket oktober öl (flaska) så nu får man dricka i
30cl glasen :-(... Fast det är jobb smakar en oktoberöl bäst i stor sejdel.

Hah! Det var den flighten jag egentligen skulle åkt hem, ödet går inte vår väg.

Istället hälsar jag nu glatt till alla från Star Alliance First lounge på LAX! Liten historia, ca 35 platser. Laddar för LH F till MUC.

Om du skulle åkt SK946 men istället tar LH F till MUC...
Hmm, var detta en irrop eller hur gick det här, skulle gärna själv få nöja mig med LH F istället för lyxiga SK946.
Nyfiken på vad som gick så rätt...

Om du skulle åkt SK946 men istället tar LH F till MUC...
Hmm, var detta en irrop eller hur gick det här, skulle gärna själv få nöja mig med LH F istället för lyxiga SK946.
Nyfiken på vad som gick så rätt...

Jag misstänker att han reste på LifeMiles award, och bokade om till LH First när tillgängligheten öppnades upp inom 14 dagars fönstret.

Jag misstänker att han reste på LifeMiles award, och bokade om till LH First när tillgängligheten öppnades upp inom 14 dagars fönstret.

Correctomundo! Skulle flugit LAX-ORD-ARN, blev istället LAX-MUC-ARN.

Således utsövda och nybadade hälsningar från FCL i München denna morgon/kväll:

IMG_1546_800.jpg

Sitter ute på Arlanda T2 och Menzies Aurora lounge, inte speceilt mycket folk, tyst och lugnt. Inväntar att ta flyget till LHR och sen vidare till FRA.

KLM Crown Lounge på Schipol, väntar på SK552 till Köpenhamn. Ja ni hörde rätt, jag flyger med SAS :)

Funkade tydligen utmärkt att vifta med FBG kortet för att komma in på SkyPriority securityn, och i loungen lyfte de inte ett ögonbryn när jag lämnade fram mitt ljusblåa SAS boardingkort. Jag antar att färgen är ganska lätt att förväxla med KLM.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen