Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får väl bli en incheckning igen. Jag är ju trots allt i en lounge. Sitter i Sofitel Athens Airport VIP-lounge och njuter av handgjorda franska praliner, macarones, småmackor och grekiska sötsaker. Till det ett gott grekiskt vitt vin. Finns även starkare varor. Fick dubbel rumsuppgradering till svit tack vare FBG!

Sitter i tystnaden i BC-hörnan på OSL och väntar på att få testa SK1484 till ARN inför Businessclassresan den 26/10.
Man kan nog räkna med att tystnaden bryts den 26:e......:D

Jag och fru Jaws sitter o tar dt lugnt i air new zealands lounge på T2 på LAX.
Loungen bjuder på lite kallskuret, ost(brie o sånt), frukt samt fräscha varma mackor. Vi har en behaglig och trevlig stämning.
Rotari brut men ingen skumpa, det får bli på planet. Hoppas 767-300 håller måttet...får återkomma här.
Vi åker snart till bla. Rarotonga för välförtjänt semester

Sitter i Thai Royal First Lounge i Bangkok nu och utforskar utbudet.... Är här 3-4 timmar till.

Jag kan gästa in en person. (Eventuellt behöver personen ha ett star alliance-boardingkort?).

Sitter i T5 SAS Gold lounge och väntar på flight mot OSL och TRD. Försöker få lite inspiration till en presentation som ska göras i morgon, men den har inte infunnit sig ännu. Nåväl, det kommer väl. God rotsellerisoppa här i dag, och för den som gillar rökig Whisky finns Laphroaig i buffén (har den alltid funnits? Inte tänkt på det förut).

God kväll från SAS Gold lounge, ARN T4. Väntar på planet tillbaka till GOT för att få färdigt den första av fyra extrainsatta resor för SAS Bonus challenge.

Första gången jag åker tillbaka utan att ha lämnat flygplatsen - det känns som om man har korsat någon form av mental gräns idag! :cool:

Sitter i T5 SAS Gold lounge och väntar på flight mot OSL och TRD. Försöker få lite inspiration till en presentation som ska göras i morgon, men den har inte infunnit sig ännu. Nåväl, det kommer väl. God rotsellerisoppa här i dag, och för den som gillar rökig Whisky finns Laphroaig i buffén (har den alltid funnits? Inte tänkt på det förut).

Så vitt jag vet har det nu varit Laphroaig 10 yo ett bra tag.
Minns att de hade Jura (Supersticion?) för något år sedan.

God kväll från SAS Gold lounge, ARN T4. Väntar på planet tillbaka till GOT för att få färdigt den första av fyra extrainsatta resor för SAS Bonus challenge.

Första gången jag åker tillbaka utan att ha lämnat flygplatsen - det känns som om man har korsat någon form av mental gräns idag! :cool:

GOT-ARN-GOT-ARN-KRN kändes också lite lustig förra tisdagen...
Brukar vara lite mer kreativ när det gäller poängfisket, men nu var detta det enklaste och billigaste.
Ser att jag saknar poäng för en GOT-ARN, så systemet kanske fick lite hicka på mig där... ;) Höll på att inte få något BP för just en av de sträckorna pga kvittopapperskrångel, så det var ju bra att jag bad personalen att komma med det till min stol.
Har dock inte hunnit kolla om det var just den specifika flighten som inte registrerats...

Inte riktigt loungen, men står just nu vid bardisken i ett fullt O'Leary's på ARN T4. Ska vidare till KRN kl 20:00.
Åkte just SAS Plus från GOT och satt på 1D. Bredvid mig på 1F satt BC-medlem *HansO*. Noterade dock inte BC-taggen förrän vi skulle av... Hann växla några ord på väg ut.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen