Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är på Louis' Tavern CIP Lounge på G pir, Bangkok.Jag känner mig fräsh efter en dusch.

Skall flyga med SriLankan Airlines till Beijing.
De har tyvärr inte nya Business class stolar på det planet idag, men annars skulle jag gärna ha uppgraderat.
Cash-upgrade av SriLankan Airlines mellan Bangkok-Beijing kostar 140 USD eller motsvarande pengar i THB, vilket är inte dåligt värde när enkelbiljett mellan Bangkok-Beijing i ekonomiklass mellan kostar 210 USD inkl. skatter.

FYI, avståndet mellan Bangkok-Beijing motsvarar nästan som mellan Stockholm-Kairo.

Sitter i Air China First class lounge T3E på Beijing flygplats.
Lagom sliten efter sent nattflyg + 3 timmars sömn på flygplatsens vilorum.

Jag skall flyga vidare till Seoul med Air China.

Hälsning från Asiana Airlines Business class lounge på Seoul Incheon flygplats.
Jag har klarat mig två av fyra flygningar som jag ska flyga idag. (trött)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Enligt receptionisten av Asiana loungen ska det vara Quadra Smartium på Seoul-London flight. Vi får se.

Asiana Airlines Quadra Smartium:
5335915648_fbbe3461c9_z.jpg

(Foto: P1000317 by @xx@ on Flickr)

7425773492_352733b32e_z.jpg

(Foto: Seat by a l e x . k on Flickr)

Ni som bor i Stockholm kan vinka till mig runt kl. 17 när jag flyger över Stockholm. :)

Idag är jag trött...
Min flight från GOT ska gå från gate 14. Så jag ställde mig i kö där, för att sedan upptäcka att det var boardingen till Malmö Aviations BMA-flight...
Känns som om det är väldigt få SK-pax här just nu.

Befinner mig i den "andra business loungen" på Hanois flygplats. Alltså den som inte är för Skyteam. Känns lite sådär 1989 på något sätt här. Spännande. Men lite varm mat och en del att dricka i alla fall. Var snålt med bakverk dock.

Blir ett litet hopp över till Bangkok med Qatar Airways i Ekonomiklass. Andra gången i Ekonomi med dem. Ska bli spännande om de kommer och presenterar sig och frågar vilken mat jag vill ha igen precis som på hitresan. Då har jag ändå bara Silverkort men det kändes ju kul.

lounge3.jpg

lounge4.jpg

Idag är jag trött...
Min flight från GOT ska gå från gate 14. Så jag ställde mig i kö där, för att sedan upptäcka att det var boardingen till Malmö Aviations BMA-flight...
Känns som om det är väldigt få SK-pax här just nu.

Måste gått om varandra nästan !! Jag åkte Sk150 imorse 8:30 (15a)

För övrigt helt grym personal både i gate och ombord. Aldrig vart med om crew på bättre humör. Heja SAS.

Snabb visit Scandinavian ARN nu strax mot CPH

Hälsning från Asiana Airlines Business class lounge på Seoul Incheon flygplats.
Jag har klarat mig två av fyra flygningar som jag ska flyga idag. (trött)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Enligt receptionisten av Asiana loungen ska det vara Quadra Smartium på Seoul-London flight. Vi får se.

Asiana Airlines Quadra Smartium:
5335915648_fbbe3461c9_z.jpg

(Foto: P1000317 by @xx@ on Flickr)

7425773492_352733b32e_z.jpg

(Foto: Seat by a l e x . k on Flickr)

Ni som bor i Stockholm kan vinka till mig runt kl. 17 när jag flyger över Stockholm. :)

Vilken seat blev det? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen