Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hälsningar från businesslounge på EWR. Sitter på SK904 om en timme. Spanat men inte sett några Businessclass taggar. Har ju dock ingen själv slår det mig.

Nu sitter jag i CX739 och väntar på avgång. Planet är Boeing B747 med fiskbenkonfiguration i Business class. Det blev ingen test av Cathay Pacifics nya Business class stol (a k a Cirrus) denna gång heller. :(
Annars fiskbensstolen är bekvämt att sitta i. Det lutar lite bakåt även vid start/landnings position och har ottoman som man kan använda även vid start och landning. Vissa kanske tycker att det är klaustrofobisk men utrymmet vid armbågen och bakåt är bredare så det är helt okej för mig.

Cathay Pacific i Hong Kong erbjuder inte fastpris cash-upgrade, vilket är lite tråkigt men förståeligt.

Jag är ute och provar Finnair-loungen i non-schengen-området i Helsingfors här. Finns det ingen guide om denna på Businessclass.se ännu? Det är ju den största även om almost@home var lite trevligare och inte lika välbefolkad som denna jag sitter i nu.

Ska bli spännande att prova Finnairs business class ner till Bangkok här om någon timme sedan!

Återigen i TK's lounge i Istanbul. På flyget från Dubai såg jag en BC tag och den tillhörde medlemmen Ruthie. Det är kul med dessa BC taggar. Måste nog börja använda min igen ;).

Sitter i BKK Thais lounge, vid D piren väntar på SK 972
Fullt i loungen som vanligt denna tid på kvällen.

Har BC tag och sitter i mitten av loungen vid en TV

Ser dig inte. Letade faktiskt efter dig ett tag efter passkontrollen ifall du inte hade guldkort, men det har du visst ;-)

Vi satt långt bak så det tog en stund :). I loungen satte vi oss vid det självspelande pianot. Trodde jag skulle se dig i loungen men icke. På flyget till ARN bjöd TK på en upgrade för mig och tjejen :).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen