Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i SAS Business loungen CPH. Köpte mig inträdet, eftersom jag inte har guld eller åker BC. Damen i receptionen, såg så där lagom road ut, Nåväl in kom jag.

Sitter i Menzies Executive Lounge på Arlanda T5. BA781 är 1 h och 57 min sen, så någon varm mat får man inte. Däremot är planet utbytt mot en long haul 767:a. Det är väl en tröst, men jag hade ärligt talat hellre varit i tid, så jag slapp ankomma Gatwick mitt i natten.

Jag sitter i THAI Royal Orchid inrikeslounge på Bangkok flygplats. Ganska mycket folk här.
Äter lite dim sum och dricker Tonic water. Som någon skrev inga alkoholhaltiga drycker serveras i inrikesloungen.

Jag skall flyga mot Chiang Mai snart. Det är lite synd att man inte kan anställa thailändska bönder för mileage run som Steve Belkin gjorde. :p

Har inte testat tidigare, men nu när jag har ca 5 timmar på Arlanda i eftermiddag/kväll (mellan kl 15 och 20, flyger KRN-ARN-GOT), så...
Som jag förstått på en del av er som testat, så går det numera att komma in i utrikesloungen om jag ska flyga inrikes som nästa leg?
Inga problem i security på T5? Och har det varit trassligt vid entrén i loungen någon gång?

Om det blir grönt ljus, så kommer jag finnas i loungen och försöker ta en plats vid BC-bordet.

Inga problem att komma in på T5. BC-bordet var rätt bemannat, men såg inga taggar. Sitter i en fåtölj vid loungeingången och intar köttbullar och pilsner.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen