Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var det några problem att komma in med Senator kortet? Hade för mig att det enbart var en EBG Lounge.

Jag tror inte SAS förväntar sig att det kommer så mycket Star Gold medlemmar dit :cool: så man skriver att det är EBG lounge.

Jag var där första gången i oktober 1995 som EBS. På den tiden fick EBS access på inrikes loungen, och jag vistades i Sverige första gången som fattig, men kär student på väg från Kalmar tillbaka till Denver via Newark. Inte varit där ofta sedan dess...

Var det några problem att komma in med Senator kortet? Hade för mig att det enbart var en EBG Lounge.

Jag kunde inte komma in i SAS Lounge på Arlanda T4 när jag hade bmi Gold några år sedan.
Det fanns inte någon personal då och automatspärr kände inte igen mitt bmi Gold kort.

Corporate Support klargjorde för mig att alla kort som ger Business-lounge eller högre skall fungera, men jag har inte haft anledning att testa. I det fallet gällde det ett UA Club-kort som de sa skulle funka. Jag tvivlar naturligtvis fortfarande, men de säger att det skall gå!

Sitter i SAS Business Lounge på LHR och väntar på den sista flighten till ARN. Relativt lugnt här vilket det har varit varje gång jag har varit här. Det är ju det som är tanken, dvs att kunna sitta och jobba i lugn och ro, men det är ju inte direkt fallet på ARN längre. Sist jag var där valde jag Business delen istället för Scandinavian som verkligen var knökfull! Eftersom SAS har valt att minska kravet för att bli EBG så kanske det är dags att bygga ut loungen där lite grann?

Jag kunde inte komma in i SAS Lounge på Arlanda T4 när jag hade bmi Gold några år sedan.
Det fanns inte någon personal då och automatspärr kände inte igen mitt bmi Gold kort.

Du hade inte ett boardingpass som funkade? Annars kan ju rent tekniskt vem som helst som är där släppa in dig för man får ju ta med en gäst fast gästen behöver inte visa boardingpass..

Hälsning från Singapore Airlines SilverKris Lounge på Singapore T3(igen).
Mycket folk i loungen den här gången dock ingen kö till duschen. Jag förstår inte riktigt logiken.:confused:

Flyga vidare mot Beijing med SQ802.

En lugn kväll i Scandinavian loungen på Arlanda.

En av de sista möjligheterna att flyga Ethiopian business class till Rom ska utnyttjas innan stoppet i Rom huggs av onsdag nästa vecka. Dessutom blir EBG säkrat efter flygningen.

Sitter i I.A.S.S. Loungen på Tokyo Narita flygplats.
Jag använder inte den här loungen vanligtvis då den ligger på landside.
Men den har gången passade det bra för mig då jag väntar på min buss.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen