Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då har man lärt sig nåt nytt idag. A3 guld gäller inte för att komma in på Sas Business lounge på Got när man flyger WF trots SK-codeshare.... Sunkig start på dagen, jag ville ju ha frukost... :mad:

Lärdomen bör vara att codeshare är något man ska undvika. Det är det opererande bolaget som betyder någon i *A. Och tyvärr är inte SAS småbolag medlemmar i *A även om SAS är det.

Ja ja. Nu sitter jag i alla fall i Sas Scandinavian Lounge på OSL. Vart lite förvånad då WF-planet i sjävla verket var Iberia - Air Nostrum Crj200 :confused: snart SK mot LHR. Sen några timmar innan A3 mot ATH! Frågan är vilken lounge man ska välja i terminal 1... :)

Ja ja. Nu sitter jag i alla fall i Sas Scandinavian Lounge på OSL. Vart lite förvånad då WF-planet i sjävla verket var Iberia - Air Nostrum Crj200 :confused: snart SK mot LHR. Sen några timmar innan A3 mot ATH! Frågan är vilken lounge man ska välja i terminal 1... :)

Eftersom man snart inte längre får vistas i "The Great London Lounge" med andra ord BMIs lounge (jag tror sista datum för Star benefits är den 31 maj) så hade jag valt denna. Jag har alltid gillat denna lounge mer än Star egen lounge.

Skall ut och flyga nästa vecka och utgår från HEL. Tydligen ger Priority Pass numera tillgång till Aspire Lounge by Servisair - är det någon som varit där? Den ligger i Non Schengen-delen, men man kan besöka den även om man reser inom Schengen. Hittar ingen info om den på internet, är den månne ny? Jag har för mig att de stuvat om lite bland loungerna på HEL eftersom Finnairs spa inte gick så bra?

Hälsningar från The Great British Lounge LHR! Platsar som god tvåa (efter TK i IST...). Knappt något folk och jag har lyckats få en bekväm plats vid fönstret. Utanför åker plan i alla storlekar förbi och jag blir som ett barn :) SK-flygningen var helt okej. Ett plus att pursern tog min jacka och att jag hade middle seat free trots ett i övrigt fullt plan. Ett minus att de försökte ta betalt för kaffet... Svajig inflygning, tror vi landade på ett hjulpar. Såg även en Concorde parkerad! Lär inte bli några problem att få tiden att gå i den här loungen!:cool:

Last edited:
Air Nostrum CRJ måste ju vart ett lyft jämfört med Dash300 ;).....

Hur är service hos A3 mot dig som A3guld..någon skillnad ?

Air Nostrum CRJ måste ju vart ett lyft jämfört med Dash300 ;).....

Hur är service hos A3 mot dig som A3guld..någon skillnad ?

Märkte ingen skillnad på servicen för mig. Trodde ett kort tag att jag blivit uppgraderad eftersom mitt säte (6A) var framför skynket och med mittensätet blockerat. Fick i alla fall pre departure drink (apelsinjuice) innan de flyttade fram skynket... Såg att flygvärdinnorna kollade lite på mig. De visste nog om att jag var A3 guld, men de visade inte det på något särskilt sätt...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen