Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snabbt stopp i VIP-loungen på CKG, antagligen för näst sista gången i år... Nya Air Chinaloungen har fortfarande inte öppnat.

Shanghai står på schemat, antagligen för sista gången (i år).

Kollar de BP i loungen, eller är det fritt fram så länge man visar MBG kort?

Vet att det tidigare var Open door policy, oavsett bolag kom man in om man hade A3 guld, men det är borta nu. Men annars är det som vanligt. De scannar BP, drar kortet, sätter på fast-track-lapp och säger Welcome!

Nu är jag i Sas SL Cph och skriver klart min rapport om A3 i Business och Sofitel Athens Airport (sitter alltså i kontorshörnan). Planet till GOT går inte för än vid 21, så jag har gott om tid. Resan hit gick i Eco Extra och det var en trevlig flygning. Helt smockfullt så Aten-rutten måste gå bra. Dock ingen champagne eller skynke...

Hade nöjet att i tisdags för första gången besöka Saga Lounge på KEF. Trevlig lounge med en hel del att äta och dricka.

Dock så kunde jag inte posta här då, eftersom internet vägrade i sten att fungera. Testade både med mobilen och med datorn utan framgång. Kom bara tillbaka till inloggningssidan hela tiden.

Tog lite bilder med mobilen...

DSC_3158.jpg DSC_3157.jpg

DSC_3156.jpg DSC_3154.jpg

DSC_3148.jpg

Last edited:
SL CPH, utbyggnaden av fast track har gjort att delar av loungen både på under- och övervåningen nu upptas av en skyddsväg.

På väg hem för att fira mor som fyller 60

Trevlig helg

Swiss SEN-lounge i Genève. Ingen upplyftande historia direkt. Ska äta lite frukost innan LX2809 tar mig till Zürich och därifrån vidare med LX780 till Bryssel.

Lugn sen eftermiddag i SAS Scandinavian Lounge i Köpenhamn.

Lustigt nog landade vi på bana 30 på Kastrup, dvs rakt från öster, första gången det någonsin hänt mig under alla år. Det innebar rent praktiskt en snygg sightseeingtur över Malmö på låg höjd följt av inflygning längs med hela Öresundsbron, från brofäste till brofäste, så nära att man kunde se passagerarna inne i bilarna som körde på bron. Annars brukar de alltid använda de parallella banorna 04/22. Undrar vad som föranledde detta.

På Kastrup stod dessutom tre Boeing 747 från Pullmantor Air. Är det något spanskt event i Köpenhamn just nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen