Med en utveckling mot att fler och fler inlägg slentrianmässigt helt i onödan skrivs på engelska så kommer fokus så småningom att flyttas bort från resenärer som bor i Norden, när användare utanför Norden börjar upptäcka forumet. Med engelska som primärt språk finns ju ingen anledning längre heller att dölja forumet för många andra användare på businessclass.com. Detta handlar ju inte om några gulliga inslag med främmande språk och hur duktiga folk är på läsförståelse, utan om en trend och hur önskvärd den är.
Jag undrar om ni som tycker det är okej att skriva på engelska gör så för att de som brukar göra det nyligen har vettiga/hjälpsamma saker att säga. Jag är amerikansk och har bott i Sverige i 15 år. Jag har studerat och lärt mig svenska ganska bra. Men det är mycket, mycket lättare och snabbare för mig att skriva på engelska. Men det här forumet är ju inte rätt plats för mig att skriva ett inlägg så här - "Hey guys, which business seats are best for a couple on Lufthansa's 380?" Då gör jag det på nåt annat forum. Men om ni som säger att det är okej med engelska, vill ni verkligen att folk som jag börja då skriva såna inlägg på engelska? Eller vill ni bara ha engelska om de inlägg är personligt hjälpsamt?
De flesta skriver på svenska här men engelska, danska och norska förekommer ofta, ibland blandas det i samma tråd. Jag sökte men fann inget om det finns några regler kring språk, skulle det vara OK att skriva på franska, spanska, mandarin om jag kände för det?
Jag undrar om ni som tycker det är okej att skriva på engelska gör så för att de som brukar göra det nyligen har vettiga/hjälpsamma saker att säga. Jag är amerikansk och har bott i Sverige i 15 år. Jag har studerat och lärt mig svenska ganska bra. Men det är mycket, mycket lättare och snabbare för mig att skriva på engelska. Men det här forumet är ju inte rätt plats för mig att skriva ett inlägg så här - "Hey guys, which business seats are best for a couple on Lufthansa's 380?" Då gör jag det på nåt annat forum. Men om ni som säger att det är okej med engelska, vill ni verkligen att folk som jag börja då skriva såna inlägg på engelska? Eller vill ni bara ha engelska om de inlägg är personligt hjälpsamt?