Man har ju olika intressen. Vissa - jag säger inte att det gäller dig - kan inte skilja en skata från en fiskmås och förstår inte vad det har för betydelse om man inte är ornitolog eller tycker engelskan typ kan ersätta svenskan för att man "i princip" kan engelska lika bra. En kul sak i en sådan diskussion är ett utrop på ett SAS-flyg som SvD skrev om för ett tag sedan. Passagerarna uppmanades att "put their jackets in the bin" vid sin sittplats och så kan det bli när svenskar överskattar sina förmågor i engelska...
Ja, det är nog många som överskattar sin förmåga. Overhead bin hade väl däremot fungerat.
Man kan nog inte ersätta svenskan med engelska, men samtidigt har jag svårt att se att folk förfasar sig över att inlägg kommer på engelska då och då.
Svenskar, rent generellt, verkar ju förstå engelska bättre än norska eller danska, så då bör man ju förfasas än mer över skandinaviska språk som inte är svenska.
Personligen tycker jag att det är bättre att skriva på vettig engelska än dålig svenska.
Så är det så att man behärskar engelska bättre än svenska så bör man nog skriva på engelska.
Bara för det så tycker jag följande.
Om man förfasas av att någon skriver på engelska, så bör man nog inte klicka sig in i forummenyn