Senaste nytt

BusinessClass MD-80 resa 26:e oktober: Priser & paket

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns lite tråkigt att inte champagne ingår i Business Class, Varför??

Det här är min stora utmaning, hur ska jag utforma paketen på bästa sätt. Vad ska ingå och vilket pris är rätt?

Baserat på förhandsintresset valde jag att skapa två servicenivåer: First Class och Business Class. Den förstnämnda med SAS Plus och den sistnämnda med SAS Go. Vi lyckades även förhandla fram en bra deal med Arlanda VIP för First Class resenärerna som också har med en värdinna hela dagen. Ombord får vi betala en hel del för Champagne, det är inte något som SAS erbjuder på charter normalt sett - vi får inte ta med oss egen Champagne.

För resande i Business Class kommer det vara fri bar och det kommer finnas mousserande vin på småflaskor såvitt jag har förstått.

Huruvida Business Class biljetterna sålt bättre om dom varit ännu lite dyrare men inkluderat äkta Champagne har jag svårt att avgöra, min magkänsla är att vi snarare skulle siktat på lite lägre priser men det är rätt knepigt att avgöra. Economy Class biljetterna vi lanserade nyligen har knappt sålt överhuvudtaget, fel målgrupp :)

Om den där +/- stämmer så finns det inte allt för många biljetter kvar.

Den stämmer!

Paket1: slut!
Paket 2: 3 kvar
Paket 3: 1 kvar
Paket 4: 1 kvar
Paket5: 5 kvar
Paket6: slut!
Paket7: 12 kvar
Paket8: 14 kvar

...Jag vill verkligen sälja sluut paket 1-5 där vi har köpta biljetter hos SAS som "brinner inte" och flygs tomma. Det är inte jättemånga så jag hoppas på en liten slutrusch fram till torsdag.

Onsdag 12.00 har jag satt som sista deadline för bokning!

Den stämmer!

Paket1: slut!
Paket 2: 3 kvar
Paket 3: 1 kvar
Paket 4: 1 kvar
Paket5: 5 kvar
Paket6: slut!
Paket7: 12 kvar
Paket8: 14 kvar

...Jag vill verkligen sälja sluut paket 1-5 där vi har köpta biljetter hos SAS som "brinner inte" och flygs tomma. Det är inte jättemånga så jag hoppas på en liten slutrusch fram till torsdag.

Onsdag 12.00 har jag satt som sista deadline för bokning!

Du borde bara ha 2 av paket 2 kvar. Jag beställde ett paket i fredags så jag avvaktar någon bekräftelse på detta. Jag har fått ett ordernummer.

Kommer från Helsingfors kl. 7.05 och bege mig till SAS Lounge,
är det någon som är morgonpigg och håller mig sällskap?
//Jan

Känns lite tråkigt att inte champagne ingår i Business Class, Varför??

Jag bryr mig inte det minsta om jag får champagne eller om jag får mousserande ombord. Den sista kommersiella flygningen med MD-80 har varit uppbokad sen länge men tack vare Businessclass.se och deras paket med start i Köpenhamn får jag följa med på de tre sista flygningarna med SAS MD-80. Bara den grejen att de lägger energi och tar risken att chartra hela jävla planet till Oslo där ALLT ingår förutom då champagne…det är inget jag tycker man ska klaga på. Istället ska man tacka Björnström och de andra för att de faktiskt fixat det här för oss!

Björnström: Hur många är det som bokat privatjet? Om man bokar…tror du det finns en chans att man får ta en titt in i cockpit? Vill jämföra med DA40 och se om det är något som jag kanske gillar! ;)

Björnström: Hur många är det som bokat privatjet? Om man bokar…tror du det finns en chans att man får ta en titt in i cockpit? Vill jämföra med DA40 och se om det är något som jag kanske gillar! ;)

Vi blir cirka 20 man på Private Jet och det finns platser kvar. Garanterar du får pilla en massa, dom vet att många av oss är flygintresserade...

Några fler saker är nu klara:

- Vår kapten heter Finn Nymann Hovgaard och är jätteladdad för vår resa, han kommer visa vad en MD-80 "går för" :D

- Planet vi flyger är SE-DIR "Nora Viking" som vi rapporterade redan i våras men nu är det 100,0%. Planet togs i drift 30:e April 1991 av SAS.

- Planet ska stanna på SAS Museum i Oslo "för alltid". Det rapporterade vi redan i Juni men nu är det 100,0%.

- Vi fick valet att åka antingen en Challenger 604 och/eller en Cessna Citation Sovereign. Jag frågade vilken som är "fetast" och Challengern är tydligen ett rejält snäpp bättre så nu har vi bokat den två gånger (två turer á upp till 12 personer).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen