Senaste nytt

Business till Thailand februari / mars?

Lite prisförslag för Business resor till Thailand, obs att samtliga priser är ca priser ex. skatt och ex. ev. påslag från ev. mellanhänder...

Swisss - 10,5 tkr/pers - 1 Stop, bokas i P-klass (övernattning kan komma att krävas i Zurich på hemresan)
Finnair - 13 tkr/pers - 1 Stop, bokas i I-klass
Emirates - 13, 7 tkr/pers - 1 Stop, bokas i O-klass
Qatar - 15, 7 tkr/per pers - 1 Stop, bokas i I-klass
Singapore - 17,4 tkr - 2 Stop (men Singapore i kombination med Thailand...:)), bokas i D-klass
Thai - 19,8 tkr/per pers - Nonstop, bokas i J-klass, dock "billig skatt..."

Last edited:
Menar du allvar Agehall? Ska testa A350 till just Bangkok i april. Har tidigare enbart åkt deras A330 i business på samma sträcka och varit mycket nöjd. Inget jag läst gör att deras nya konfig påminner om ekonomi. Gillar även servicen på Finnair för övrigt. När flög du deras A350 i business? och vad gjorde att det kändes som ekonomi när du testade produkten?

Den hårda produkten har fått mycket kritik.
Lite prisförslag för Business resor till Thailand, obs att samtliga priser är ca priser ex. skatt och ex. ev. påslag från ev. mellanhänder...

Swisss - 10,5 tkr/pers - 1 Stop, bokas i P-klass (övernattning kan komma att krävas i Zurich på hemresan)
Finnair - 13 tkr/pers - 1 Stop, bokas i I-klass
Emirates - 13, 7 tkr/pers - 1 Stop, bokas i O-klass
Qatar - 15, 7 tkr/per pers - 1 Stop, bokas i I-klass
Singapore - 17,4 tkr - 2 Stop (men Singapore i kombination med Thailand...:)), bokas i D-klass
Thai - 19,8 tkr/per pers - Nonstop, bokas i J-klass, dock "billig skatt..."
Oväsentligt att posta priser exklusive skatter.. posta gärna ink skatter.

Den hårda produkten har fått mycket kritik.

Oväsentligt att posta priser exklusive skatter.. posta gärna ink skatter.

Njaa det vet jag inte... Har tyvärr inte tid/lust att gå in på resp. flygbolag och göra en provbokning (man måste få plats i resp. klass också). ExpertFlyer ger inte skatten tyvärr...

Detta vara bara avsett för att ge en bild av några av de alternativ som finns och sedan får den intresserade gå vidare.

Last edited:
I business? Kan du dela med dig av mer info? Har aldrig sett Thai på de priserna i business från Sverige..

Jag ska själv till Thailand nu i December men flyger med Emirates OSL-DXB-BKK för 30k, tur och retur, två personer. Har faktiskt tittat Thai också men skulle aldrig falla mig in att hosta upp nästan 50k, tur och retur, två personer OSL-BKK, inte ens om jag var ekonomisk oberoende. Det där priset som Thai kör i business från OSL och ARN till BKK det är ett hånflin rätt i ansiktet tycker jag.

Detta vara bara avsett för att ge en bild av några av de alternativ som finns och sedan får den intresserade gå vidare.
Fast skatter och avgifter kan ju vara mer än biljettpriset, så det är helt ointressant att jämföra priser utan dessa tyvärr.

Utgår från att en av Finlands ledande kockar inte lägger pencilinkur i maten.
Och då får jag göra dig besviken:
IMG_2282.jpg
Det hela försökte bortförklaras med att det nog var nötter och annat i brödet som kunde se ut som mögel. Jo tjena...

Hej, ny här så ber om ursäkt om jag skriver i fel sektion eller liknande.

Funderar på att dra en 1-2v till Thailand i februari eller mars för att komma bort lite. Har aldrig åkt bussiness class och är väl först nu jag skulle ha råd med stabilt jobb m.m. Det kostar dock skjortan så jag undrar om ni har några tips? Är som sagt flexibel med när jag åker, vill åka en så prisvärd business som möjligt (norwegians verkar billig men ser mer ut som economy plus - om de ens flyger dit?).

Finns det några sidor jag ska hålla koll på? Har aldrig samlat poäng eller så tidigare så min enda chans att få flyga business är att casha upp själv.

Tack!
Finns för 14k per person i business med Turkish. Exempeldatum ut den 5 mars, hem den 13 mars.

Fast skatter och avgifter kan ju vara mer än biljettpriset, så det är helt ointressant att jämföra priser utan dessa tyvärr.

Och då får jag göra dig besviken:
Visa bifogad bild 60888
Det hela försökte bortförklaras med att det nog var nötter och annat i brödet som kunde se ut som mögel. Jo tjena...

Som sagt en liten vägledning var man vill börja leta...
Så upp till var och en...

Och ink skatt

1. LX 7 - 23 Mar, 15 800 ink skatt
2. AY Samma datum 14 700 ink skatt
2. TG samma datum 23 000 ink. skatt

Sedan kan jag väl tycka att LX ger en bättre upplevelse än t.ex. AY - men smaken är som baken..

Toppen