Senaste nytt

Business till Thailand februari / mars?

Hej, ny här så ber om ursäkt om jag skriver i fel sektion eller liknande.

Funderar på att dra en 1-2v till Thailand i februari eller mars för att komma bort lite. Har aldrig åkt bussiness class och är väl först nu jag skulle ha råd med stabilt jobb m.m. Det kostar dock skjortan så jag undrar om ni har några tips? Är som sagt flexibel med när jag åker, vill åka en så prisvärd business som möjligt (norwegians verkar billig men ser mer ut som economy plus - om de ens flyger dit?).

Finns det några sidor jag ska hålla koll på? Har aldrig samlat poäng eller så tidigare så min enda chans att få flyga business är att casha upp själv.

Tack!
 

Avgeek

Medlem
Med såhär kort varsel har du bl.a Turkish som flyger till Bangkok för cirka 14tkr, i business class. Det ligger oftast runt de priserna, är det kampanj så har det ibland legat runt 12tkr, men så ser inte priserna ut idag i allafall
 
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  2. Var är din destination? Thailand, vill till stränder men kan åka till Bangkok sen vidare.
  3. När vill/behöver du resa ut? Feb / Mars
  4. När vill/behöver du komma hem? -
  5. Hur länge vill du vara borta? tänkte åka 1v men helst kanske 10 dagar.
  6. Hur många personer som skall resa? Jag bara, 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass?

    • Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll
  9. Vad är din budget? (per person) Runt 14k ToR har jag hittat när jag kollat så helst inte mer än så kanske..

  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Kortare restid - direktflyg gärna
    • Upplevelsen ombord - så bra som möjligt. Betalar hellre 14k säger vi för en riktig business än 7-8 för en som liknar economy +.
    • Biljettpris - Ja helst inte mer än 14-15k som sagt.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

    I och med att jag aldrig åkt business förr så är själva upplevelsen rätt viktig.
    Tack!
 
Är det helt omöjligt att komma riktigt billigt undan om man inte
1. Har flax och blir uppgraderad av nån anledning
2. Använder poäng
?

Alltså kan jag förvänta mig priser runt 12-14 oavsett hur mycket jag kollar erbjudanden eller finns möjlighet till riktiga klipp?
 

jsn

Medlem
Då och då kommer det riktigt bra priser, men oftast varar de bara några timmar då det blivit fel i prissättningen någonstans. Men då det oftast är den mänskliga faktorn som genererar dessa priser är det omöjligt att säga om eller när nästa sådan möjlighet dyker upp.
 
Toppen