Senaste nytt

[Business/First] Stockholm - världen ej Nordamerika 2-4-1 med Lufthansa/Swiss/Austrian från 15.799kr

jerk

Medlem
Jag tror jag kanske har hittat den roligaste rutten i First:
ARN-BOG med både Lufthansa och Swiss kostar facila 15.899kr per person. Den går att åka via: YTO/YMQ/SAO/RIO/PTY/BUE//WAS/SJO/PTY/MIA/MEX/LIR/CUN

Swiss har First till YUL (YMQ), SAO (GRU), BUE (EZE) och MIA
Lufthansa har First till GRU. EZE, WAS (IAD), MIA och MEX

Vi kan åka med Air Canada, Avianca, Copa, LATAM i olika versioner, GOL, och Aerolineas Argentinas vidare.
Förklara gärna mer ingående hur du söker. Flygresor.se använder jag som är turistflygare
 

Senator

Moderator
Förklara gärna mer ingående hur du söker. Flygresor.se använder jag som är turistflygare

Expertflyer är ett måste for routing regler, sen är matrix bra för att söka potentiella resor om man inte tittar allt i expertflyer

Hur bokar man den resan sen. Med den routingen

Själva reglerna och rutten hittar man bäst i ExpertFlyer. I principen också tillgänglighet. Men jag upplever att den tillgänglighet jag ser med "rätt" married segments inte alltid stämmer då det inte finns en s.k. "Point of Sale" för Sverige. Det finns Norge. Så jag behöver alltid validera på Lufthansa.com att rätt antal platser finns för deras segment. Jag lägger över detta till AMEX att boka sen.

Om man kan få rätt pris i ITA Matrix och sen använda Book with Matrix så är det nog en bra väg. Dock blir det inga svenska onlinebyråer. Kruxet med denna är mixade klasser då sträckorna som inte är Swiss/Lufthansa (t.ex. Air Canada) kommer bokas i Business. Det är inte många som som kan hantera detta.

För det personliga syfte ser jag nog att rutten ARN-ZRH-YUL med Swiss sen YUL-BOG med Air Canada kommer passa bäst. Det är för att ZRH-YUL är ofta en rutt som det finns bra med A-klass, och man landar 15:10, sen avgår YUL-BOG 22:20. Då hinner man med en trevlig middag i Montreal samt rutten flygs med en A330-300. Visst man landar 04:00 i BOG men sparar en hotellnatt. Hemresan blir nog via MIA. Tror inte jag orkar åka ner till EZE eller GRU för att vända ;)

Notera att Lufthansa via IAD inte i praktiken kommer fungera eftersom Lufthansa 418 kombo med Aviancas flight till BOG antingen blir för kort transfertid eller överstiger 24t transit. Ur ett urvalsperspektiv är MIA väldigt bra, men det är mycket populär destination både för Lufthansa och Swiss så svårt att hitta A-klass. Jag skall kolla med mina medresenärer om vi skall ta denna istället för de andra alternativ jag har hittat.

Summa summarum, "research, research, research" och en offline bokning är nog bästa alternativet. Jag kan tycka det är värt betala Lufthansa/Swiss telefonbokningen för detta. 250kr extra på en biljett till 20.000kr känns lite onödigt tjafsigt att undvika :D
 

Målarn

Medlem
Kan nån vänlig själ se om det finns tillgänglighet till EZE som slutdestination i denna kampanj? Jag letar primärt i februari men via Lufthansa och Swiss kampanjsida går det inte. Gärna First men business duger också :D
 

Senator

Moderator

Senator

Moderator
Alltså denna kampanj kan var det klantigaste jag har sätt. Nu är priserna helt annorlunda från ARN. Ingen BKK för 15.799kr längre. Jag vet att inflationen är hög, men en viss ordning måste det vara :eek: CPT känns som den har ökat minst 50%:

Business

Business.PNG


First

First.PNG
 
Toppen