Senaste nytt

[Business/First] Stockholm - världen ej Nordamerika 2-4-1 med Lufthansa/Swiss/Austrian från 15.799kr

Dr.D

Medlem
Fyller 40 här i slutet av Januari så om någon sett något 8-12 dagar från typ 20 Jan och framåt så tar jag gärna emot tips. 2 pers business eller first till något varmt ställe är det som är på önskelistan.

har sedan en tid tillbaka ett bra hotell bokat på Maldiverna men hittar inte prisvärda business biljetter. Är helt flex på destination men måste vara sol och varmt
 

Senator

Moderator
En del av revenue managements uppgift är att hela tiden optimera efterfråga och utbud. Att saker försvinner och kommer tillbaka är helt vanligt som en del av denna uppgift. Det har hänt mig flera gånger att jag kommer tillbaka en vecka senare och voila! så finns det jag ville ha. Det är inte omöjligt att körningar längre fram öppna mer inventory.









Jag håller med att det känns ganska skralt med utbud på många destinationer. Men lite av den perfekta stormen här:
1. Utbud är lägre pga pandemin. Ta BKK som ett exempel. Innan pandemin körde Lufthansa en A380 och det fanns en nyintroducerad MUC-linje i tillägg till Austrian och Swiss. Nu är Lufthansas utbud skralt på linjen.
2. Efterfrågan denna gången är större både när man smackar på "hela Europa" samtidigt och kombinerar det med uppdämd behov, så...... Vi hjälps inte av att vi bor i "lågprislandet Sverige". Avsevärt billigare från Sverige till många destinationer som kanske gör att REV MGMT allokerar färre platser till Sverige.
3. "Self-fulfilling prophecy": mer vi söker, mer tror kanske algoritmerna det finns riktig efterfråga som är villig att betala vad som helst :) Samt cookie-fulheten som jag nämner ovan.

Några tips som jag har sätt:
BKK via HKG. Väldigt öppet via HKG. Dock krävs det kanske en handpåläggning att få till detta samt jag skulle nog inte boka detta innan halvårsskifte. Jag tänker HKG har varit ett svårt ställe hela pandemin.
BKK via SIN. Eftersom man inte behöver VTL-flighter för detta så finns det en del att utgå från.
CPT via JNB. CPT är alltid en svår destination i min erfarenhet i alla kampanjer.

Nu vet jag inte hur många gånger jag har haft fel med denna kampanj. Pinsamt! :eek:

ARN-BKK via HkG funkar inte. Det är direkt till BKK som gäller både i Business och First
ARN-SIN via alla möjliga ställen funkar.

ARN-CPT via JNB gäller hellre inte. Provocerade nog har Lufthansa/Swiss ett galet billigt pris i First till CPT som inte går att boka då Swiss använder Edelweiss och Lufthansa flyger utan First. Retsamt! :oops:

ARN-CPT
AAXCNSW/CPWW LH A Round-Trip 14799(SEK) F V / 3M
WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-LH/EN/4Y-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-LH/EN/4Y-ZRH/
VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-LH/EN/4Y-CPT

AAXCNSW/CPWW LX A Round-Trip 14799(SEK) F
WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-LX-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-ZRH/VIE/MUC/GVA/
FRA/DUS/CGN/BRU-CPT

Hur tänker man då liksom?
 

Senator

Moderator
Världens bokningsångest. Vågar man boka ARN-ZRH-HKG-SIN i maj 2022 för fyra personer? Eller skall man ta något annat? Jag har ett fönster mellan 12 - 19 maj där frugan skall till Kreta med svärmor och Senator Junior. Jag tänkte fira 50 med goda vänner och helst skulle vi åka till BKK men det är soprent. Valet står mellan SIN, JNB eller GRU. Jag var inställt på SIN men det finns inga VFL-flighter mellan HKG-SIN, och jag bokar gärna något som funkar redan idag.
 

Alx

Medlem
Världens bokningsångest. Vågar man boka ARN-ZRH-HKG-SIN i maj 2022 för fyra personer? Eller skall man ta något annat? Jag har ett fönster mellan 12 - 19 maj där frugan skall till Kreta med svärmor och Senator Junior. Jag tänkte fira 50 med goda vänner och helst skulle vi åka till BKK men det är soprent. Valet står mellan SIN, JNB eller GRU. Jag var inställt på SIN men det finns inga VFL-flighter mellan HKG-SIN, och jag bokar gärna något som funkar redan idag.

Ingen kommer ihåg en fegis, kör! ;)
 

Alx

Medlem
Nu vet jag inte hur många gånger jag har haft fel med denna kampanj. Pinsamt! :eek:

ARN-BKK via HkG funkar inte. Det är direkt till BKK som gäller både i Business och First
ARN-SIN via alla möjliga ställen funkar.

ARN-CPT via JNB gäller hellre inte. Provocerade nog har Lufthansa/Swiss ett galet billigt pris i First till CPT som inte går att boka då Swiss använder Edelweiss och Lufthansa flyger utan First. Retsamt! :oops:

ARN-CPT
AAXCNSW/CPWW LH A Round-Trip 14799(SEK) F V / 3M
WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-LH/EN/4Y-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-LH/EN/4Y-ZRH/
VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-LH/EN/4Y-CPT

AAXCNSW/CPWW LX A Round-Trip 14799(SEK) F
WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-LX-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN/BRU-ZRH/VIE/MUC/GVA/
FRA/DUS/CGN/BRU-CPT

Hur tänker man då liksom?

Minst sagt konstigt. Men rent egoistiskt är jag nog liiiite glad att du inte sa att F till CPT var wide open för under 15.000 i F när vi precis har bokat 2 resor till JNB för 25.600 i F. Det är ju CPT vi ska till.

Men som sagt, rent egoistiskt tänkt! ;)
 

plover

Medlem
Ja, undrar vad som hänt egentligen, inte likt LH/SWiss - hittade i alla fall en C till JNB efter mycket letande, mycket bra pris på kampanjen. SLog även till på en tripp till BKK för oslagbara 15500 ToR med Austrian, dessutom behaglig nattgflygning.

Lite ringrostig här, men visst är Austrian med i *A ? Vad får en EBG-gubbe som jag för ARN-VIE-BKK ToR i C i så fall ?
 
  • Gilla
Reactions: Alx

Alx

Medlem
Ja, undrar vad som hänt egentligen, inte likt LH/SWiss - hittade i alla fall en C till JNB efter mycket letande, mycket bra pris på kampanjen. SLog även till på en tripp till BKK för oslagbara 15500 ToR med Austrian, dessutom behaglig nattgflygning.

Lite ringrostig här, men visst är Austrian med i *A ? Vad får en EBG-gubbe som jag för ARN-VIE-BKK ToR i C i så fall ?

vi är nog alla mer eller mindre ringrostiga numera… ;)

C i kampanjen ger 100% till EuroBonus oavsett om det är Lufthansa, Swiss eller Austrian.
Ja, Austrian ingår i Star Alliance!
 
Toppen