Senaste nytt

[Business/First] Stockholm - världen ej Nordamerika 2-4-1 med Lufthansa/Swiss/Austrian från 15.799kr

freppa87

Medlem
Jag kan säga för en prisskillnad för två personer på totalt 6.000kr så kan jag tycka det är värt det, också med 4t layover i ZRH på hemresan. Ta en tuppis i Hästensängen i FCL E (hoppas det har öppnat tills dess) ;)

Mitt andra tips som jag tänkte på är att ni nu ringer First Class Hotline (inom 24t av webbokning) och frågar om de kan flytta er till dagen innan. Jag PMer numret. Eftersom bokningen är flexibel med Coronaregler OCH ni är inom 24t så kan det vara värt det.

Man ska lyssna på dom mer erfarna så blev First hem också :) First hotline lyckades även boka om till kvällen innan på utresan samt lite längre connetion på vägen hem. Extra kostnaden var samma som att boka First hela vägen från början så 32k totalt för 2 First ToR!

Tack @Senator för hjälpen!
 

plover

Medlem
SOrry @Alx, det var slarvigt av mig, jag sökte på CPT - JNB fanns platser igår till december med både swiss och LH. Det är som Senator säger, CPT kommer inte ut så ofta. Vill man dit ändå är det bara att boka en lokal flygning, har för mig att det är dryg 2 timmar bort. Nattflygning båt bägge hållen från TYskland är också riktigt nice.
 
För er som inte får till det: Jag klickade på länken ”Austrian” i Senators inlägg #1. Dubbelkollade precis nu och det finns fortfarande platser till BKK 22 nov och hem tex hela veckan med start 1 dec.
BD7C46DD-9AEE-4493-9ADA-10C3DB7B34FE.png
 

Alx

Medlem
Tack för tips men fick inte till det. Ja precis till Dubai. Vågade inte vänta så bokade vår mini-moon precis efter bröllopet så vi struntade i övernattningen nu. Stora honeymoonen blir lite senare (Oktober och Conrad Bora Bora)! Tack ändå för hjälpen!

Blev First ut och Business hem, 26k totalt för två personer. Tyckte inte att det var värt First hem med nattflighten.

Tack för indirekt tips om att det nu finns F tillgängligt på DXB. Hittade inget när jag sökte igår förmiddags. Men nu finns det. Så det fick bli en sväng i mars. Precis före Ramadan-torkan slår till! :)
 

Dr.D

Medlem
Hej - Jag kan inte hitta någonting alls på varesig LH sida eller via ITA Matrix. Söker business eller first från CPH. Hittar ingen tillgänglighet till någon destination varesig på LH-sidan eller via ITA Matrix trots att jag söker för två personer.
Sökt av 12 månader för säkert 15 destinationer.... vad är fel?
 

Alx

Medlem
SOrry @Alx, det var slarvigt av mig, jag sökte på CPT - JNB fanns platser igår till december med både swiss och LH. Det är som Senator säger, CPT kommer inte ut så ofta. Vill man dit ändå är det bara att boka en lokal flygning, har för mig att det är dryg 2 timmar bort. Nattflygning båt bägge hållen från TYskland är också riktigt nice.

Ja CPT brukar försvinna snabbt eller inte ha någon tillgänglighet alls. Vi brukar boka till JNB och sen lösa det därifrån. Då kan jag dessutom välja LH som jag personligen föredrar framför LX i F.

Det stämmer att det tar knappt 2 timmar. Ett tips, om du har BA Avios så tycker jag att det är prisvärt att köra C för poäng mellan JNB-CPT. Jag brukar dessutom dryga ut poängen genom att köra maximalt poäng+peng. Brukar bli riktigt billigt.

Då slipper man åka med Safariair, Mango och allt vad de heter! ;)
 

Wille91

Medlem
Någon som lyckas hitta flyg till Seoul från Arlanda? Har kollar flertalet datum där det finns tillgänglighet från Köpenhamn men inte från Arlanda.

Lyckas däremot hitta en del även från Göteborg (till både BKK och SIN bl.a).
 
  • Gilla
Reactions: Alx

palmen

Moderator
Hej - Jag kan inte hitta någonting alls på varesig LH sida eller via ITA Matrix. Söker business eller first från CPH. Hittar ingen tillgänglighet till någon destination varesig på LH-sidan eller via ITA Matrix trots att jag söker för två personer.
Sökt av 12 månader för säkert 15 destinationer.... vad är fel?
Vad har du sökt för destinationer?
 

Dr.D

Medlem
Hittade till HKG tillslut, men har sökt på HKG, NRT, ICN, BKK, DPS, SIN, CPT, JBN, MLE, SEZ, EZE, GRU, GIG, HNL, LAX, EWR, SFO, SJO, CUN och en hel drös till. Har scannat 12 månader fram på samtliga destinationer från CPH.
Hittar ok tillgänglighet på HKG i både business och first. Hittade något enstaka till BKK med Austrian dock 22 timmar layover i Wien- annars absolut noll
 
Toppen