Senaste nytt

[Business/First] Stockholm - världen ej Nordamerika 2-4-1 med Lufthansa/Swiss/Austrian från 15.799kr

Senator

Moderator
Det verkar som att teorin om ”lokala kampanjer” och för tidigt släpp verkar mer o mer osannolik.

Bara att hoppas att någon på Lufthansa vaknar och rättar till felet innan alla First på bra datum är borta.

EDIT: Även avresa från Spanien fungerar. Säkert ännu fler om man kollar vidare.

Priser ligger laddade från UK och Spanien i ExpertFlyer som indikerar att ”någon glömde” lägga upp priserna från Sverige i systemet eller något har gått fel. Om det är lokalt eller centralt är oklart. Men något är fel från Svenska marknaden eftersom priserna finns i de andra länder.
 

Alx

Medlem
Jag roade mig med att testa lite andra länder.

avresor från Portugal, Italien, Grekland, Nederländerna m.fl. fungerar utmärkt.

Sverige är dock inte helt ensamt om att ha kampanjen på hemsidan utan att fungera. Frankrike verkar ha samma problem.
 

Alx

Medlem
Priser ligger laddade från UK och Spanien i ExpertFlyer som indikerar att ”någon glömde” lägga upp priserna från Sverige i systemet eller något har gått fel. Om det är lokalt eller centralt är oklart. Men något är fel från Svenska marknaden eftersom priserna finns i de andra länder.

Ja det är ju tämligen uppenbart att det inte rör sig om ett för tidigt släpp eller någon lokal kampanj vid det här laget.

Vad säger din kontakt, något vettigt svar därifrån om när man kan rätta till felet?
 

Sir Lemon

Medlem
Ja det är ju tämligen uppenbart att det inte rör sig om ett för tidigt släpp eller någon lokal kampanj vid det här laget.

Vad säger din kontakt, något vettigt svar därifrån om när man kan rätta till felet?
Det är väl inte alls uppenbart? Var får du det ifrån? Det mest troliga är att man helt enkelt missat ngt i lanseringen som gjort att Sverige inte kom med i första vevan.
 

Senator

Moderator
Ja det är ju tämligen uppenbart att det inte rör sig om ett för tidigt släpp eller någon lokal kampanj vid det här laget.

Vad säger din kontakt, något vettigt svar därifrån om när man kan rätta till felet?

Nej, det här verkar vara en stor kampanj som inte funkar om det är flera länder som inte har priser laddade :) Jag ökar från en till två kontakter nu! Inga svar så långt.
 

Alx

Medlem
Det är väl inte alls uppenbart? Var får du det ifrån? Det mest troliga är att man helt enkelt missat ngt i lanseringen som gjort att Sverige inte kom med i första vevan.

Vad är det som inte är uppenbart när kampanjen är uppe och fungerar i stora delar av Europa? Inte direkt någon lokal kampanj eller tecken på för tidigt släpp.

Jag menar precis som du att det mest troliga är något fel i den svenska kampanjen.
 

Senator

Moderator
Sökte på Maldiverna men verkar bara finnas med Edelweiss Air. Det ger väl inga poäng på Eurobonus, eller??

Nej, men både Lufthansa och Austrian flyger till Male. S22 flyger Lufthansa från FRA Tisdag, Torsdag, Lördag och till FRA Onsdag, Fredag, Söndag. Austrian flyger från VIE Måndag, Onsdag, Fredag sen samma logik nästa dag hem. Men just Austrian är lite körigt då det kräver övernattning på hemresan om jag förstår rätt.
 

Senator

Moderator
Tittade lite snabbt resorna från CPH för att få en inblick i routing regler. Mahe på Seychellerna är intressant då man kan flyga via Kenya och Kenya Airways som gör för lite roliga eskapader.

Phuket är raka motsatsen där det bara blir Eurowings Discover och Edelweiss. Ingen routing via BKK eller SIN. Däremot Krabi finns allt möjligt!

Singapore A-klass är åter med roliga rutter som t.ex. via HKG har SQ F på B77W tillbaka nästa år. Frågan är när vågar man åka? :rolleyes:
 
Toppen