Senaste nytt

[Business/First] Stockholm - världen ej Nordamerika 2-4-1 med Lufthansa/Swiss/Austrian från 15.799kr

Inte ett smack, men det förvånar mig att ett av planetens bättre flygbolag slentrianmässigt kan bortse från de mest grundläggande kraven för B2C kundnöjdhet. Då skall man vara rätt säker på sin affär.

Hur svårt kan det vara? Antingen har man en kampanj som har startat eller så stänger man ner kampanjannonsen på den svenska hemsidan tills dess att kampanjen startar. Simple as that!

Inte ett smack, men det förvånar mig att ett av planetens bättre flygbolag slentrianmässigt kan bortse från de mest grundläggande kraven för B2C kundnöjdhet. Då skall man vara rätt säker på sin affär.

Inga svar så långt och ingen uppdatering i ExpertFlyer tyder på mänskliga fel. Någon tryckte på knappen för tidigt och ingen har upptäckt det, eller de som kan åtgärda det är inte tillgängliga är min gissning. Jag vet av tillförlitliga källor att en del nyckelresurser har fått gå i de sparpaket som infördes.

Naturligtvis inte en bra kundupplevelse, men av alla problem våra medlemmar har haft senaste åren känns detta som den största stormen koppen. Ingen som ”drabbas” av annat än frustration Det är inte samma som att jag inte tycker det är dåligt, men det visar på att mänskliga faktorer nästan alltid ställer till flest problem.

Det var riktigt trist att höra, svårt bransch generellt men inte förvånad när man sparkar nyckelpersoner och går över till outsourcing som följer manualer istället, det blir sällan bra när det gäller B2C. B2B kan du klar det en längre tid, men inte mot konsument.

@Senator jag tror att du övertolkar det du läser.

Det är väl ingen som har antytt att det här skulle vara en katastrof eller jättestort problem?

Självklart är vi många som har drabbats av betydligt mycket värre saker än det här. Men tänk vad trist livet vore om man bara fick diskutera det absolut värsta man har upplevt!

Nu är det även möjligt att boka på samma kampanj med avresa från U.K.

Men avresa från Sverige fungerar fortfarande inte.

Har inte örnkoll men tycker mig ha märkt att Nordamerika/USA inte brukar vara med när dessa kampanjer dyker upp från Lufthansagruppen. Är det alltid så? Eller finns det hopp för framtiden?

Det verkar som att teorin om ”lokala kampanjer” och för tidigt släpp verkar mer o mer osannolik.

Bara att hoppas att någon på Lufthansa vaknar och rättar till felet innan alla First på bra datum är borta.

EDIT: Även avresa från Spanien fungerar. Säkert ännu fler om man kollar vidare.

Toppen