Senaste nytt

[Business/First] Lufthansa Kiev-Frankfurt-Bangkok tur&retur Business: 14114 SEK / First: 26223 SEK

Thornado

Medlem
Ngn som vet hur det är med transfer i Kiev? I Ryssland krävs ju visum även för internationell transfer...

Svenska medborgare behöver inget visum för resor till Ukraina.

I jämförelse med vissa andra deals av detta slag som kräver positionering till Kairo (eller kanske ännu längre söderut i Afrika) så känns väl Kiev som en rätt så smidig positioneringsplats. Själv har jag just bokat hemresa från Vilnius via Kiev i maj (dels var det bra pris, men framförallt för att det gick att stanna en natt där och hälsa på en kompis också).
 

mtlmr

Medlem
För er som tycker Kiev verkar läskigt - enda läskiga som jag ser det är snön och kylan, om man nu åker i Januari. I övrigt är det en fantastiskt trevlig stad, super som weekendstad.

Ryan air flyger T/R för 400 SEK från Skavsta till Kiev
Detsamma gäller Ukraine Airlines (fast från ARN) om man bokar några månader i förväg - Låg kostnad. Köp biljetter låg kostnad - Ukraine International Airlines (UIA) (Sweden)

Båda är såklart direktflighter - Positionering är absolut inget problem ;)
 

Senator

Moderator
Ngn som vet hur det är med transfer i Kiev? I Ryssland krävs ju visum även för internationell transfer...

Enligt distance from -to är avståndet 6607 miles FRA-BKK vilket i första klass torde ge 3x6607 =19821 SAS EB enkel väg och inte 16800 p som Senator räknade ut ovan?

Avståndet FRA-BKK är 5598 miles enligt gcmap, det skulle ge 5600 miles till SAS Eurobonus.
Med 300% för Lufthansa First så blir det därmed 5600x3=16800 poäng.

Eurobonus avrundar alltid till närmsta 100-tal uppåt, innan eventuella % läggs till/tas bort.

Med andra ord blir du nästan Eurobonus Gold på en sådan resa med Lufthansa i First.
16800x2 + 2000x2 = 37600 poäng

Inte fullt lika bra som Singapore i D-klass till Aucklad som bara kostade 20k när det begav sig, men ändå en riktigt bra deal. Man kanske skulle bränna bonusen man fått i år :)

Jag började fundera på om mina G&Ts hade helt förstörd min matematik i helgen:
Great Circle Mapper

FRA-BKK är som Palmen skriver 5.598 miles. KBP-FRA-BKK är 6.585 miles men är inte så aktuellt här.

ANCPUA LH A Round-Trip 20184(SEK) F V / 3M 07
ANCPUA LX A Round-Trip 20538(SEK) F V / 3M 07

Lufthansa routing:
/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. IEV-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
DUS/CGN-LH-BKK

Swiss routing:
/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. IEV-LX-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
DUS/CGN-LX-BKK

Swiss flyger KBP-ZRH
Austrian flyger KBP-VIE
Lufthansa flyger KBP-MUC, KBP-FRA

Så det går att testa 4 olika FCL/FCT/HON på denna inkl VIE.
 

palmen

Moderator
Finns en hel del mer man kan göra med denna deal, kanske inte bästa värdet men går att få in SQ First på A380 (om de inte ändrat så går denna med nya suites). Någon får gärna bekräfta/dementer att det fortfarande är nya suites på denna avgång.
Kan ju personligen tycka att det på hemvägen inte är värt 12k extra för att flyga ytterligare en flight med SQ F.

Billigaste priserna till Singapore som jag hittar är 37k, kostar "inget extra" med Hong Kong omvägen på utresan

upload_2019-4-23_14-12-0.png

upload_2019-4-23_14-11-4.png
 

Homer

Medlem
För er som tycker Kiev verkar läskigt - enda läskiga som jag ser det är snön och kylan, om man nu åker i Januari. I övrigt är det en fantastiskt trevlig stad, super som weekendstad.


Det är inte alls nödvändigt, ser ut att gå bra närsomhelst


VALID FOR TRAVEL COMMENCING ON/BEFORE 31MAR 20.
 
Toppen