Senaste nytt

[Business class] Stockholm-London enkel, British Airways, fr 1.385 SEK inkl. skatter

Jaja, kan inte komma ihåg allt. :cool:
Jag uppgraderade ändå bara för att förhoppningsvis få testa 767 med long-haul kabinen + extra TP.
Men, visst hade det varit gött med lite extra Avios.

Har svårt att tolka reglerna ändå, får jag Boost-Avios för ekonomi?
25.000 Avios är ju i alla fall bättre än inget så att säga, även om 50 hade varit bättre. :)

Last edited:
Det är boost inom europa, helt säker.
Både i CE och ekonomi.

8 segments i CE = 50.000 Avios
8 segments i ekonomi = 25.000 Avios

Observera att bara dyra bokningsklasser i Economy class kvalificerar denna kampanj.
BAEC skrev:
4. A Qualifying Flight is a single sector flight
(i) with a BA prefix on a BA operated service
(ii) with AA or IB prefix on flights operated by British Airways between the EU, Norway, Switzerland and North America, Mexico and Puerto Rico
(iii) with a BA prefix on flights operated by American Airlines or Iberia between the EU, Norway, Switzerland and North America, Mexico and Puerto Rico
(iii) OpenSkies services with BA or EC prefix from Paris Orly to Newark
(IV) with a BA prefix on flights operated by Qantas, Comair or bmi; in the following cabins and booking classes:
  • British Airways First (F, A),
  • Club World (J, C, D, R, I),
  • Club Europe (J, C, D, R, I),
  • Comair Club (J,C,D,R),
  • Euro Traveller / Comair Traveller (Y, B, H);
  • Openskies Biz Bed (J, C, D, R, I),
  • Prem Plus (W, E, T);
  • American Airlines First (F, A),
  • Business (J, D, R, I);
  • Iberia Business (J, C, D, R, I)

Funkade enkelt för mig att göra detta idag. Kopia från följande inlägg:
http://www.businessclass.se/british...llot-st-denis-reunion-trad-20.html#post109320

Letar frenetisk efter tråden som AHO/Dr Miles hade om smart sätt att undvika helgregeln för den billiga CE biljetten till LHR men hittar den inte.

Nu fick jag ihop en resa till LHR för ca 1 800kr på kort varsel i ET, och fick direkt erbjudande om att uppgradera för 800kr per väg. Totalt blev det 1 600kr för uppgradering T/R, så 3 400kr ut och hem tisdag/torsdag samma vecka är helt ok i CE. Jag tror tror tricket är att boka sena kvällar... BA0781 är i CW config kvällen jag åker till London. Så 80TP "mid-week" för 3 400kr är ok utan positioneringsflight

British Airways erbjuder fri avbokning 24 timmar från köpet om man har bokat ekonomiklass biljett för denna deals skull och upptäcker att det inte finns Buy upgrade erbjudande.

Jag gjorde en dummy(på riktigt) bokning för att verifiera dealen och avbokade det senare.

En sak som jag inte tycke osmidigt var att man inte kunde göra det på nätet, utan endast via telefon.
Om man avbokar online blir det som vanlig avbokning och man får inte hela beloppet tillbaka.

Hej, vart hittar du denna text? Vill försäkra mig om att den gäller fortfarande innan jag gör en dummybokning och testar om det går att uppgradera ena sträckan...

Hej, vart hittar du denna text? Vill försäkra mig om att den gäller fortfarande innan jag gör en dummybokning och testar om det går att uppgradera ena sträckan...

How do I cancel my booking?

British Airways skrev:
How do I cancel my booking?

Question
If I need to cancel my British Airways booking, what should I do?

Answer
If you made your booking with British Airways and you notice a mistake after you have paid for your ticket(s), we will allow you to cancel your flight booking and claim a full refund without penalty, up to 24 hours from when you make the original booking. Refunds under these circumstances can only be requested by calling our contact centres.

Så här ungefär ser sidan ut när man kollar sin bokning på Manage My Booking.
Under Rekommenderade tjänster hittar du uppgraderingserbjudande om det erbjuds.

Screenshot20130131_1.jpg

Tack för hjälpen. Det blev en CE betald biljett båda vägarna istället, då det nästan blev samma pris som Eco utan ev. uppgradering.

Toppen