Senaste nytt

[Business class] Stockholm-London enkel, British Airways, fr 1.385 SEK inkl. skatter

Jag undrar om detta är möjligt att använda: BCN-LHR-ARN enkel väg.

Kostnad för ekonomibiljett: 73€ (bokningsklass O) 83€ (bokningsklass Q) skillnad? för den första sträckan, dvs BCN-LHR.
Kostnad för LHR-ARN: 71£

Jag kan alltså avboka om jag inte erbjuds alternativet att uppgradera? :)
Antar att jag gör 2 separata bokningar.

Last edited:
Det gick!

Jag bokade BCN-LHR i en bokning.
Sen två dagar senare LHR-ARN.

Båda sträckorna går att uppgradera men det känns ej lönt att uppgradera från BCN-LHR så det fick bli en uppgradering på LHR-ARN sträckan i alla fall! :)

Ångrar dock att jag valde 767 istället för A320.. nu i efterhand. :p

Tack för tipset AHO!

Last edited:
Kul!
Se bara till att välja ett av sätena i mittengruppen på 767:an så är det en helt ok upplevelse

Antar att bägge sträckorna utförs av BA men om sträckan BCN-LHR flygs av IB så skulle jag defintivt ta en uppgradering (det kanske jag skulle göra annars också då jag oftast tycker det är en traumatisk upplevelse där bak i planet ;))

Vad fick du betala för uppgraderingarna?

Kul!
Se bara till att välja ett av sätena i mittengruppen på 767:an så är det en helt ok upplevelse

Antar att bägge sträckorna utförs av BA men om sträckan BCN-LHR flygs av IB så skulle jag defintivt ta en uppgradering (det kanske jag skulle göra annars också då jag oftast tycker det är en traumatisk upplevelse där bak i planet ;))

Vad fick du betala för uppgraderingarna?

Mittensäte? Då kan man ju inte se ut. ;)
Nog för att det aldrig brukar vara något spännande att se men ändå. :)

Bägge sträckor utförs av BA.
Uppgraderar inte BCN-LHR, bland annat för att jag inte har tid med lounge-besök.
Det ska väl vara om jag uppgraderar senare för att få 30TP extra, om jag känner för att bränna lite pengar..

LHR-ARN är uppgraderad och kostade 79£.

Total kostnad: 73€ (cirka 600:) + 71£ (cirka 750:)
Uppgradering av LHR-ARN 79£ (cirka 850:)
2200:- totalt.

Last edited:
Hej lite sugen på detta.

En nybörjarfråga som delvis rör denna deal: ser att det finns olika maskiner att välja på ARN-LHR med BA, och vad jag förstår är det bara 767 som har andra stolar i C än i Y, och frågan blir ju då att det planet borde väl vara värt att sikta på? Ser ut på seatguru om jag förstått rätt som att både A319 och A320 har samma säten som i Y, men mittsätet blockat. Har jag förstått rätt då?

mvh karho

Hej lite sugen på detta.

En nybörjarfråga som delvis rör denna deal: ser att det finns olika maskiner att välja på ARN-LHR med BA, och vad jag förstår är det bara 767 som har andra stolar i C än i Y, och frågan blir ju då att det planet borde väl vara värt att sikta på? Ser ut på seatguru om jag förstått rätt som att både A319 och A320 har samma säten som i Y, men mittsätet blockat. Har jag förstått rätt då?

mvh karho

Generellt sätt är det ju "roligare" att flyga Widebodys men personligen gillar jag Airbus familjen mer på denna rutt, då man allt som oftast hamnar på ett relativt fräscht plan.
767 intra-Europa är från min erfarenhet slitna.

Ska dock sägas att det absolut inte är något fel på 767:an men alla anser olika.
Får hoppas att planet jag skall åka hem med går sönder och BA "råkar" ha en long-haul 767 som bara står.. ; )

Last edited:
Konstaterade inte Concorde i en annan tråd att det inte är något generellt stopp för detta utan troligen bara så att du sprungit på datum/flighter där rev mgmt anser att det inte finns något behov av billiga upgrades.

Konstaterade inte Concorde i en annan tråd att det inte är något generellt stopp för detta utan troligen bara så att du sprungit på datum/flighter där rev mgmt anser att det inte finns något behov av billiga upgrades.

Otroligt att det gick på ALLA mina bokade BA flighter (som f.ö är en hel del) för 2-3 veckor sedan.
Nu när jag bokat 7 stycken BA flighter efter det, så går det inte på någon.

Varken mellan BCN-LHR ToR eller ARN-LHR ToR.
Inte heller LHR-GLA ToR.

Nej, jag tror inte detta fungerar för tillfället, kanske kommer det snart igen.

Toppen