Senaste nytt

[Business class] Stavanger-Houston T/R, SAS, 6.520 NOK inkl. skatter

Men hur tusan löser man det i immigration om man vill åka med vändande plan? Känns givet att de börjar ställa en massa knepiga frågor/SSSS om man åker med vändande plan ca 2 timmar senare... :p
Ja, det bör man nog hålla sig från om man åker till det landet, eller så bör man ha GOTT om tid, då vederbörande först kommer att ha svårt att komma in i landet, samt att dom troligen skickar hen på avancerad röntgen innan hen är välkommen tillbaka till flygplatsen... :)

Du behöver inte en temporär pojkvän? Jag är blott en fattig direktör, så inte dyr i drift. (ping @johhenrik )
"fattig" och "direktör" passar väldigt bra ihop.
Själv är jag en student av livet och jag letar för tillfället inte efter en temporär pojkvän, men skulle jag ändra mig så hör jag givetvis av mig.

Lutar åt att jag tar ngt AirBnbställe. Var i stan är det bäst att bo om man vill slippa hyra bil och ha det viktigaste som restauranger, promenad/jogging och eventuellt ställe med bra uppkoppling att jobba på?
De flesta på AirBnb rekommenderar Uber som färdsätt, blir vi några som delar en från flygplatsen?

Jag bor på Hilton Americas och det är helt ok. Mitt i downtown, men det mesta kräver bil om man ska någon stans. Dock gångavstånd till spårvagn om man vill åka med den.

Lutar åt att jag tar ngt AirBnbställe. Var i stan är det bäst att bo om man vill slippa hyra bil och ha det viktigaste som restauranger, promenad/jogging och eventuellt ställe med bra uppkoppling att jobba på?
De flesta på AirBnb rekommenderar Uber som färdsätt, blir vi några som delar en från flygplatsen?

Slippa hyra bil i USA? Och du ska inte till SF eller NYC? Glöm det säger jag om du vill göra mer än hänga på hotellet. Hela landet är konstruerat för att man ska ha bil och det är inte ovanligt att man måste använda bilen för att ens kunna komma till restaurangen på andra sidan gatan.

Jag hade kunnat tänka mig att Uber:a runt istället om det handlar om en lätt utdragen MR. Kunna landa lätt (eller tungt) berusad, slippa mecka med bokning, uthämtning, återlämning och jävelskap. Ger ju dessutom SPG-poäng... :)

Slippa hyra bil i USA? Och du ska inte till SF eller NYC?

OT: Du kan nog åtminstone lägga till Chicago också i listan på ställen där bil inte är strikt nödvändigt.

OT: Du kan nog åtminstone lägga till Chicago också i listan på ställen där bil inte är strikt nödvändigt.

Jo, visst kan man gå runt i Chicago och det finns nog fler städer man tekniskt sett kan gå runt i (Seattle tex) men man missar rätt mycket om man inte har bil i de flesta städer.

Slippa hyra bil i USA? Och du ska inte till SF eller NYC? Glöm det säger jag om du vill göra mer än hänga på hotellet. Hela landet är konstruerat för att man ska ha bil och det är inte ovanligt att man måste använda bilen för att ens kunna komma till restaurangen på andra sidan gatan.

Jo jag har märkt det när jag varit där. Men denna helg så blir det nog Uber för att ta sig över gatan :)

Toppen