Senaste nytt

[Business Class] Rangoon (Myanmar) - Nordamerika ~$500 enkel (Flera bolag)

Det låter ju jättebra, men när jag kollade upp det närmare blev jag lite orolig;
http://www.mip.gov.mm/visaonarrival/

Det verkar som att man måste ha en inbjudan eller liknande för att det skall gälla?

Ja, det verkar som dessa visa-on-arrival gäller endast för arbet samt event.
Dock inget krav om invitation letter om det är transit visa-on-arrival. (vilket räcker nog för bjornstroms resor från Yangon)

EDIT: Det verkar som de kommer att introducera elektronisk ansökning av Myammar visum och då slipper man att åka till ambassad/konsulat.
Myanmar E visa (Official Government Website)

Last edited:
Även oneworld medlemsflygbolag Dragonair kommer att starta linje till Yangon, från sin bas i Hong Kong.
Linjen öppnas fr o m 2013-JAN-09 från Hong Kong och 2013-JAN-10 från Yangon.

1.3.5.7
KA250
Hong Kong 21:20 Yangon 23:35 321
HKG2120 – 2335RGN 321 x246

12.4.6.
KA251
Yangon 01:00 - Hong Kong 06:00 321​

(Källa: Airlineroute.net)

Tycks som om Visa on arrival för turister nu kan fås på vissa speciella flygningar med 8M (Myanmar internationell Airways, MAI):
MAI Air Tour Package
Troligen ganska nystartad linje, fanns inte i våras vad jag kunde se. MAI tycks expandera sitt linjenät kraftigt, flaskhalsen tycks vara RGN som tydligen är överbelastad numera. Lite svårt att förstå det efter att ha varit där för bara några månader sedan men i Burmesisk press (Burma Calls for Partners to Upgrade Airports | The Irrawaddy Magazine berättas om den kraftigt ökade trafiken och behoven av att bygga ut flygplatserna i främst RGN, MDL och BPE.
AK (AirAsia) flyger redan BKK-MDL och jag tror att (MU) China Eastern också trafikerar MDL men det kan finnas andra orsaker än "trängseln" i RGN till detta.
Hur som helst en fantastisk utveckling bara på ett år som nu gör det möjligt för fler att besöka detta fascinerande och spännande land!

Det verkar som att en del round2-biljetter nu cancelleras, ofta bara en dag innan avresa. Hur gör ni med biljett? Jag börjar bli lite tveksam till att nyttja denna...

Ajajaj, det är ju inte bra ifall de cancelleras så sent. Jag trodde nog att round 2 var safe vid det här laget. Nu har jag ingen sådan biljett själv, men jag har följt diskussionen lite.

Fick precis det här för min SQ-plated RGN-KUL-SIN-LHR-YUL:

Jag beklagar att informera dig om att denna resplan inte kunnat bekräftas till det pris som anges på grund av ett fel i hur priset lämnades in på Expedia.se webbplats av det berörda flygbolaget.

På våra flygbolag partners vägnar vi vill uppriktigt be om ursäkt för detta fel som nu har rättats för framtida bokningar. Som en gest av goodwill kommer Expedia att återbetala 1000,00 SEK för de olägenheter detta har orsakat.

Mot bakgrund av ovanstående har vi annulleras din bokning och arrangerade för en full återbetalning av de pengar som betalats hittills. Du bör räkna med att se en full återbetalning inom 2-12 veckor.

What a load of B.S.

Toppen