Vad har de för egentliga rättigheter att avboka en resa så lång tid efter att en bokningsbekräftelse skickats och flygbolaget har innehållit pengarna? Och i så fall vad har de för ansvar att täcka även de följdkostnader DERAS fel orsakat resenären i form av eventuella hotellbokningar och anslutningsflyg?
De har ju haft all rimlig tid på sig att kontakta de personer som bokat om de hade ansett att något var fel!
Det minsta man borde kunna förvänta sig är ju att de åtminstone återkommer snarast i det fall de anser att priserna har blivit fel. Om så inte sker inom en rimlig tid (snarast efter bokning) borde ju deras rätt att "ångra" och vilja återkalla sitt misstag kunna anses vara förbrukat. Någon som vet hur rättsläget faktiskt ser ut?
De har ju haft all rimlig tid på sig att kontakta de personer som bokat om de hade ansett att något var fel!
Det minsta man borde kunna förvänta sig är ju att de åtminstone återkommer snarast i det fall de anser att priserna har blivit fel. Om så inte sker inom en rimlig tid (snarast efter bokning) borde ju deras rätt att "ångra" och vilja återkalla sitt misstag kunna anses vara förbrukat. Någon som vet hur rättsläget faktiskt ser ut?