Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

Senator

Moderator
Denne, SkyTeam-dealen og Oneworld-dealen findes til rigtigt mange destinationer i Nordamerika - jeg skal lige seom jeg ikke kan lave en oversigt.

Det finns bra priser ungefär till alla destinationer som och/eller alla bolag flyger inom respektive Joint Venture flyger till. Jag hittade t.ex. en resa med Star JV till Kelowna, BC (YLW) från Arlanda eller som en stopover resa till Vancouver (YVR) för ca 16 000kr. Så hoppas du har mycket tid att sätta ihop en lista :)
 

Falcon71

Medlem
Hittade flertal resor för 10.100 SEK under kvällen, men helt plötsligt gick dom upp till 11,150kr , är kampanjen slut eller har priset gått upp ?
 

Senator

Moderator
Hittade flertal resor för 10.100 SEK under kvällen, men helt plötsligt gick dom upp till 11,150kr , är kampanjen slut eller har priset gått upp ?

Kan ganska enkelt beror på vilken väg du åker, hur många segment du har och vilka flygplatser du byter på. T.ex. skulle en rutt som plötsligen har transit i London och Frankfurt snabbt gå upp med en tusenlapp både med extra bränsletillägg för ett extra segment men också då flygplatsavgifterna är rätt höga för dessa flygplatser... Sedan undrar jag på om inte valutorna inom flygpriser sätts en gång i veckan av IATA, så att det kan så enkelt ha varit en uppdatering av valutor också.

Det är klart att en ca 10% prisskillnad ser märkligt ut, men det är samma "pris" som tidigare, men något av ovan kanske har skett.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har inte full koll på prissättning av bränsletillägget, men kan det vara så att nya bränsletilläggen laddades upp i systemet vid månadsskiftet?
 

Dr. Miles

Expert
Uppdaterad: 2014-12-19

Tack för tipset, @riche.
Det finns inget köpa senast datum.

[Business class] København/Billund-New York T/R, Star Alliance JV, 6.700 DKK inkl. skatter

CPH/BLL-NYC T/R
Flygbolag: Austrian (OS), Brussels Airlines (SN), Lufthansa (LH), SWISS (LX), United (UA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: P
Fare basis: PLNCDKW
Pris: 4.030 DKK + skatter ca 2.640 DKK och uppåt, totalt ca 6.700 DKK inkl. skatter (ca 8.600 SEK)
Förköpskrav: 21 dagar
Min/Max stay: stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: följande perioder
  • mellan 2014-DEC-21 och 2015-JAN-10
  • mellan 2015-MAR-28 och 2015-APR-11
  • mellan 2015-JUL-01 och 2015-AUG-31
  • mellan 2015-NOV-21 och 2015-NOV-28
  • mellan 2015-DEC-24 och 2015-DEC-31
  • mellan 2016-MAR-19 och 2016-APR-03
  • mellan 2016-JUL-01 och 2016-AUG-31
  • mellan 2016-NOV-19 och 2014-NOV-26
  • mellan 2016-DEC-24 och 2016-DEC-31
Stopover: 1 fristopover i Nordamerika är tillåten i varje riktning
Tillåtna flygningar: AC, OS, SN, LH, LX eller UA flightnummer
Byte: upp 5 byte per riktning är tillåten, varav 3 i Europa, 2 i Nordamerika
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 250 EUR per gång
Routing: t ex Köpenhamn/Billund-(LH)-Frankfurt-(LH)-Frankfurt/München-(LH/UA)-New York

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Toppen