Senaste nytt

[Business class] København/Billund-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, fra 12.100 DKK inkl. skatter

staff

Medlem
@Senator,

Grattis till lyckad bokning!

Sjalv sitter och jag tittar pa en sommarresa till foraldrarna, men har problem att hitta priser hos resebyraerna.

Screen Shot 2014-11-10 at 20.38.38.png


CPH-YYZ-YUL-EWR-CPH verkar vara ganska enkelt att fa till, men sa fort man blandar in MIA och hemresan med Swiss via ZRH sa verkar resebyraerna fa problem att hitta den.

Var bokade du din, @Senator? Nagra tips pa hur man ska fa till ovanstaende itinerary?
 

Senator

Moderator
@staff, ring Air Canada eller Swiss och berätta vad du vill göra. Jag betalade 0kr i avgift hos United for min bokning då det inte gick att göra online.

Ett tips om man vill tjäna mycket poäng är att boka SAS och United som ger mer poäng, men då funkar kanske inte rutten. Vad jag kan se från ExpertFlyer blir det då transit via IAD...

När jag nu ser på ovan exempel så verkar detta var prissatt som:
CPH-NYC med stop-over i YUL på utresan och NYC-CPH med stopover i MIA på hemresan
PLNNDKW AC P Round-Trip6235(DKK)
PLNNDKW LX P Round-Trip6235(DKK)

Swiss har väldigt liberala ruttregler, så det stämmer :) Mycket bra fynd och utnyttjande av denna deal då den tillåter stopover både på ut- och hemresan..

Ring Air Canada... Tror inte AC kommer ta ut någon avgift om du berättar att det inge går att boka online.
 

staff

Medlem
@Senator,

Tack, far prova att ringa AC da.

Du har for ovrigt helt ratt-- det ar en T/R CPH-NYC med stopovers (YUL och MIA) i bada riktningarna. Routing rules ar lojligt liberala och vill man ha mycket poang kan man routa via t.ex. IAH.

Air Canada ger for ovrigt 200% till Aegean sa det ar ett utmarkt tillfalle att kvalificera foraldrarna for (nastan) *A Gold nar de anda ar i farten.
 
Toppen