Senaste nytt

[Business class] Helsingfors-Curacao T/R, American Airlines, 1.860 EUR inkl. skatter

Var det fare eller skatter/avgifter som gick upp?

Fare ändrades för vissa sträckor
HEL-LHR-LAS samma dag blev det INE8A6R5 för alla sträckor

HEL-LHR på em/kväll och LHR-LAS dagen efter så fick just dessa sträckor
IR00RF, MCE5UPV1 eller I7SALE, MCE5UPV1 beroende på datum
returresan fortsatt INE8A6R5

Detta problem uppstår inte om man exempelvis åker via MIA

Som sagt, har noterat det... Dock kan jag boka/prissätta BA metall med AA-nummer via AAs hemsida till samma pris, vilket verkar motstridigt.

Högintressant deal, men jag måste be att få ställa några frågor som jag hoppas är på rätt ställe:

1. var hittar ni/man enklast fare rules? Både för denna, men också generellt ...
2. När jag tidigare "fejkbokat" har det gått bra med BA-flighter över Atlanten, men senaste veckan när det närmat sig skarpt läge har priserna för detta legat betydligt högre än med AA -- både på AA.com och ITA Matrix. Detta skulle ju stämma med det som Agehall citerat, men ovanstående förvirrar mig.
Is it just me, eller?

Jag lägger $9.95 i månaden på ExpertFlyer som stöd att läsa alla regler samt leta tillgänglighet segment för segment

1) ExpertFlyer är din vän.
2) Vad får du för fares när du bokar på Matrix? Den visar ju en komplett break-down av hela biljettpriset, så det är ju enkelt att kolla.

Högintressant deal, men jag måste be att få ställa några frågor som jag hoppas är på rätt ställe:

1. var hittar ni/man enklast fare rules? Både för denna, men också generellt ...
2. När jag tidigare "fejkbokat" har det gått bra med BA-flighter över Atlanten, men senaste veckan när det närmat sig skarpt läge har priserna för detta legat betydligt högre än med AA -- både på AA.com och ITA Matrix. Detta skulle ju stämma med det som Agehall citerat, men ovanstående förvirrar mig.
Is it just me, eller?

Jag har redan bokat, 14300 HEL- LHR-BOS-MIA-CUR med BA över pölen och CUR-MIA-JFK-HEL AA hela vägen. Den extra tusenlappen beror nog på BA segmentet. Försökte i lördags boka åt en kompis men omöjligt att hitta nått vettigt.

Ett tips när ni letar med Matrix är att slå av kravet på att det ska finnas platser. Det finns en ruta för det längst ner på sökformuläret. Då slipper man problemet med att det saknas platser på någon delsträcka som förstör hela sökningen. När man sedan har en rutt som fungerar, slår man på kravet igen och börjar leta datum.

Jag har redan bokat, 14300 HEL- LHR-BOS-MIA-CUR med BA över pölen och CUR-MIA-JFK-HEL AA hela vägen. Den extra tusenlappen beror nog på BA segmentet. Försökte i lördags boka åt en kompis men omöjligt att hitta nått vettigt.

Hmm, ja det verkar som om något hänt med priserna sista dagarna, turligt nog hade jag bokningen jag beskrev tidigare on hold för nu har den blivit 7.000 kr dyrare.
Har de lagt till kravet att det ska vara AA metall över atlanten, det blev ingen prisskillnad tidigare
om man valde BA, IB eller AY istället.

Hmm, ja det verkar som om något hänt med priserna sista dagarna, turligt nog hade jag bokningen jag beskrev tidigare on hold för nu har den blivit 7.000 kr dyrare.
Har de lagt till kravet att det ska vara AA metall över atlanten, det blev ingen prisskillnad tidigare
om man valde BA, IB eller AY istället.
Gissar på det, vore olikt doktorn (och alla andra) att missa AA-metall i trådstarten. Det gör ju hela dealen betydligt tråkigare... Ska se om jag bokar idag men får i så fall bli AA-metall both ways över pölen då det verkar omöjligt annars.

Gissar på det, vore olikt doktorn (och alla andra) att missa AA-metall i trådstarten. Det gör ju hela dealen betydligt tråkigare... Ska se om jag bokar idag men får i så fall bli AA-metall both ways över pölen då det verkar omöjligt annars.
Det måste ha lagts in senare då jag postade ett inlägg med skärmdump av ITA som innehåller British Airways opererad flygning med AA flightnummer i post nr. 2.

Det som är konstigt IMHO är att man inte kan se att farerules ändrats. De har fortfarande samma creation date som tidigare. Borde man inte se att de ändrats någonstans?

Toppen