Senaste nytt

[Business class] Helsingfors-Curacao T/R, American Airlines, 1.860 EUR inkl. skatter

Homer

Medlem
Men flyger man hem via DFW istället för LAS förlorar man ju minst 100 TP på det, om man krediterar BAEC.

Det kostar nästan 1000kr mer att göra, så om man inte behöver 100TPs är det enda man får i utbyte
en handful Avioser mer och 10 timmar i en sämre stol ;)

F.ö. verkar LAS verkar vara gränsen, testar man med LAX sticker priset iväg.

Istället för att åka MIA-DFW direkt borde det gå att åka MIA-MCO-DFW
eller MIA-MSY-DFW

(jag har själv flugit TPA-MIA-MSY-DFW för något år sedan, gick att köpa som en biljett och kostade null og nix)
 
Last edited:

nota bene

Medlem
Funderar på att boka denna. Lyckas inte med ITA-sökningen till fullo - kan någon kunnig kolla på följande?


Ut:
ams lon aa6229 aa aa aa / f aa..INE8A6R5

Hem:
aa aa mco aa nyc aa6228 lon ams / f aa..INE8A6R5

Jag får error på denna sökning - vad är fel?

Vill ta stopover i MCO och gärna också NYC på vägen hem, men detta kan jag ju söka själv på via aa:s hemsida om jag bara vet ungefär vilka flighter som finns och är billiga!

Är ganska flexibel på datum - kan åka ut 20-28 dec och måste lämna CUR för MCO så att jag landar i MCO senast em 8 jan för att påbörja stopover.
 

Senator

Moderator
Det finns begränsade platser i "I" klass mellan MIA-CUR under perioden 20-28 december. Jag har själv letat... Kolla ExpertFlyer, det är den trånga sektorn.

Ring sedan AA i Stockholm (nummer på hemsidan) när du har hittat dina flyg. Trevliga tjejer som jobbar där, väl värt att få hjälp för 250kr extra.
 

nota bene

Medlem
Det finns begränsade platser i "I" klass mellan MIA-CUR under perioden 20-28 december. Jag har själv letat... Kolla ExpertFlyer, det är den trånga sektorn.

Ring sedan AA i Stockholm (nummer på hemsidan) när du har hittat dina flyg. Trevliga tjejer som jobbar där, väl värt att få hjälp för 250kr extra.

Hmm, ok det är ju problematiskt - kan väl iofs åka någon dag tidigare om det behövs. Verkar dock ändå som om det är något annat fel i min sökning eftersom jag valt inom en månad från 20:e - vore underligt om MIA-CUR var knökfullt 20 dec-20 jan.

Ja, planerar att göra det - annars lägger jag väl en timme på att söka på aa:s hemsida!
 

Senator

Moderator
Hmm, ok det är ju problematiskt - kan väl iofs åka någon dag tidigare om det behövs. Verkar dock ändå som om det är något annat fel i min sökning eftersom jag valt inom en månad från 20:e - vore underligt om MIA-CUR var knökfullt 20 dec-20 jan.

Ja, planerar att göra det - annars lägger jag väl en timme på att söka på aa:s hemsida!

I högsäsong börjar jag alltid med ExpertFlyer på det jag tror är svåraste segmenten. Sedan fick jag själv problem att prissätta stopover korrekt:
20/12 en plats på AA977
23/12 båda flighter har plats
24/12 som 20/12
25/12 morgonflighten har plats

Som du ser, rätt begränsat
 

nota bene

Medlem
I högsäsong börjar jag alltid med ExpertFlyer på det jag tror är svåraste segmenten. Sedan fick jag själv problem att prissätta stopover korrekt:
20/12 en plats på AA977
23/12 båda flighter har plats
24/12 som 20/12
25/12 morgonflighten har plats

Som du ser, rätt begränsat
Tackar. Kände att jag blev tvungen att skaffa ett konto :)

Verkar som om detta är den trånga sektionen BA1/AA6229 finns god tillgänglighet på.

Hittar ingen trång sektor än så länge - finns I-klass den 18:e/19:e utan problem. Tror att det smartaste blir att jobba baklänges från CUR.

edit:Jag har hittat ett sätt att ta mig till JFK den 18:e (men blir en natt i NY då det inte finns ngn kvällsflight JFK-MIA).

edit2: Hur hittar jag AA-flightnummer på t.ex. BA8496, jag antar att jag behöver uppge det vid bokningen. Via ITA och AA:s hemsida får jag bara upp BA-numret och inte codeshare.
 
Last edited:

nota bene

Medlem
Tror jag kollat availability nu i rätt bokningsklasser på datum som fungerar för mig.

HEL-AMS-LCY-JFK-LAS (stopover)-MIA-CUR-MIA-MCO (stopover)-JFK (om möjligt extra stopover)-LHR-HEL (är ingen availability på JFK-LCY de dagar jag kan åka hem). Jag ska ringa AA imorgon och se vad de kan trolla fram. Är det ett problem att det inte är codeshare med AA på HEL-AMS och AMS-LCY?
 

nota bene

Medlem
Ring sedan AA i Stockholm (nummer på hemsidan) när du har hittat dina flyg. Trevliga tjejer som jobbar där, väl värt att få hjälp för 250kr extra.

Ringde precis och de påstår att de inte kan boka något som innehåller en flygning inom europa (?). Ringer Londonkontoret när jag kommer från jobbet...
 

Storsteffe

Medlem
Bokade precis via amerikanska sidan 28/12-10/1, nöjde mig med att flyga via LHR och ett extra stopp i US, blir 77w på hemresan vilket jag ser fram emot :) 3D och G är det ett bra val?
 
Toppen