Budgetresenär
Medlem
Ringde precis ebookers.de och avbokade min resa. Jag kan inte ett ord tyska (nåja, jag förstår att t ex fliege betyder flyga och flughafen betyder flygplats, osv) men det gick bra ändå. Min tanke var att försöka avboka hos svenska Mr Jet, men de kunde inte hitta bokningen. Men, menyvalen hos telefonsvararen hos svenska Mr Jet verkar vara ganska snarlika de som ebookers har så har man hört de svenska menyvalen blir det lättare att försöka förstå de tyska. Min taktik var att undvika att göra något knappval i hopp om att bli kopplat till en människa, men jag fick göra några val i alla fall och då valde jag det valet som lät som "fliege". Personen jag fick prata med talade bra engelska och sade med en gång, "oh, it's the Alitalia case, do you want a full refund?". Han bad mig vänta ett par minuter och sedan var det klart. Jag har fått email om att få tillbaka bokningsavgiften (19,03 Euro) och han hoppades att jag skulle få tillbaka biljettkostnaden i år. Svenska Mr Jets telefonnummer är +46-77 575 7433 och tyska ebookers telefonnummer är +49-695 880 780 255. Jag ringde med Skype båda gångerna och det första samtalet kostade 80 öre och det andra 2 SEK så det är alltså inte tal om betalnummer som kostar typ 10 SEK/minut.
Last edited: