Senaste nytt

British Airways Visa

Hej,,

Jag fick detta svar från Entercard igår.

Hej och tack för att du har kontaktat oss,

Först och främst får jag be om ursäkt för att jag gav dig fel information i mitt förra svar, det är nämnligen så att dina intjänade Avios kommer rapporteras till Executive-club i samband med ditt kontoutdrag. Vi kommer därför skicka dina Avios månadsvis istället för veckovis som jag skrev i mitt förra mejl. Detta var igång redan 5/10, så dina avios hade därmed inte skickats.

Detta innebär att vi inte sänt några Avios sen den 5/10. Du kommer nu få dina Avios för perioden 5/10 5/11 nu i November (skickas till BA i denna vecka), observera att inga Avios går förlorade. Information om detta kommer finnas på kontoutdraget du mottar från oss denna månad.

Sedan är det som jag skrev i tidigare svar fortsatt så att systemet är väldigt känsligt för avvikelser mellan dom uppgifterna som vi har och dom som finns hos Executive club, därför rekomenderar jag dig att logga in på Executive club och säkerställa adressuppgifterna du har där så att inte detta hindrar avios från att skickas.

Med vänliga hälsningar

Xxxxx Xxxxx, EnterCard
[/SIZE]

Funderar på att skaffa detta kort till mig och frugan, men efter att ha skummat denna tråd lite börjar jag fundera...
Är det verkligen värt allt strul? Kan ni rekommendera detta kort?
Har positiva erfarenheter av alla tre SAS korten...

Funderar på att skaffa detta kort till mig och frugan, men efter att ha skummat denna tråd lite börjar jag fundera...

För mig har det funkat ganska bra, till sista försening som verkar vara nu. Men flyger mest med OW och då är det ett bra alternativ, jämfört med inget alternativ alls:rolleyes:

Alltså Entercard är nog det största skämt på länge, skrattade gott när jag såg att det var Swedbank som var en av ägarna. Större skojarbank i Sverige finns nog inte.

Har haft problem att få poäng i över 45 dagar nu, och fortfarande får jag bara "vänta några dagar" som svar i supporten, jag blir tokig. Fler än jag som övervägar att säga bort skiten?

Verkar vara en väldigt inkompetent support om inte annat, i varannat mail så förstår personen ingenting och i andra så ljuger dom. Vet British Airways om det här? Såg att det bara går att ringa, vilket jag inte är så sugen på att göra.

Last edited:

Jag är nöjd med 2-4-1 vouchern och de ca 50.000 Avios som jag fått under året. Antalet Avios har till slut stämt med mina inköp, dock är det omöjligt att kontrollera transaktionera via kontoutdragen. Jag hade en Excel-fil där jag räknade ut mina intjänade Avios och jämförde med de som kommit in från Entercard på mitt BAEC konto. Som du har läst är ganska frustrerande att med Entercard att göra.

Det är bara att ta sin blodtryckssänkande medicin och bita ihop...:p

Först har jag fått detta svar i veckor (När jag öppnade konto så missade dom att jag redan hade BA konto och skapade nytt medlemsnummer)

"Vi har ännu inte fått någon återkoppling kring detta från Executive club. Vi beklagar att det dragit ut på tiden. Det är svårt att säga när det blir löst. Självklart hoppas vi på att det ska vara klart närmsta dagarna. Vi återkopplar så fort vi har fått besked om att sammanslagningen är klar."

Men nu verkar det som att det är min sak att lösa

"Först och främst ber vi om ursäkt för detta strul.
Det stämmer exakt som du skriver, och i ditt fall är det också så att det skapats ett extra membershipnummer vilket gör att aviosen inte kunnat skickas över till BA. Inga poäng går förlorade, men det du behöver göra, som vi inte tillåts göra åt dig, är att du ska kontakta BA Executive club och be dom slå ihop dessa membershipnr till ett. När du fått det nya membershipnr så meddelar du detta till oss, och då kommer vi skicka över alla tidigare avios."

Ska man skratta eller gråta? :(

Först har jag fått detta svar i veckor (När jag öppnade konto så missade dom att jag redan hade BA konto och skapade nytt medlemsnummer)

"Vi har ännu inte fått någon återkoppling kring detta från Executive club. Vi beklagar att det dragit ut på tiden. Det är svårt att säga när det blir löst. Självklart hoppas vi på att det ska vara klart närmsta dagarna. Vi återkopplar så fort vi har fått besked om att sammanslagningen är klar."

Men nu verkar det som att det är min sak att lösa

"Först och främst ber vi om ursäkt för detta strul.
Det stämmer exakt som du skriver, och i ditt fall är det också så att det skapats ett extra membershipnummer vilket gör att aviosen inte kunnat skickas över till BA. Inga poäng går förlorade, men det du behöver göra, som vi inte tillåts göra åt dig, är att du ska kontakta BA Executive club och be dom slå ihop dessa membershipnr till ett. När du fått det nya membershipnr så meddelar du detta till oss, och då kommer vi skicka över alla tidigare avios."

Ska man skratta eller gråta? :(

Har du läst inläggen i denna tråd så inser du att du inte är ensam, jag och många med mig har fått ringa BAEC och slå ihop det konto som Entercard öppnar åt dig (utan din vetskap) med ditt befintliga konto. Det är ju trist, men det tar 10 -15 minuter inkl telefonkön att fixa det. Tack vare Businessclass.se var jag mentalt förberedd. För mig har det sedan fungerat bra, Avios och min 2-4-1 voucher har kommit in automatiskt. Sedan håller jag gärna med om att det borde fungera mycket bättre, både med registrering och kundtjänst. SAS Diners/AmEx fungerar otroligt mycket bättre. Kanske någon konsult kunde sälja in "benchmarking" till Entercard? :)

Har du läst inläggen i denna tråd så inser du att du inte är ensam, jag och många med mig har fått ringa BAEC och slå ihop det konto som Entercard öppnar åt dig (utan din vetskap) med ditt befintliga konto. Det är ju trist, men det tar 10 -15 minuter inkl telefonkön att fixa det. Tack vare Businessclass.se var jag mentalt förberedd. För mig har det sedan fungerat bra, Avios och min 2-4-1 voucher har kommit in automatiskt. Sedan håller jag gärna med om att det borde fungera mycket bättre, både med registrering och kundtjänst. SAS Diners/AmEx fungerar otroligt mycket bättre. Kanske någon konsult kunde sälja in "benchmarking" till Entercard? :)

Jo jag har läst tråden inatt fick ringa in och prata med någon trevlig kvinna, hon sa att någon annan ringt in precis innan mig med samma problem :D
Men jag är redigt less på alla lögner från deras kundtjänst. Kunde dom inte sagt dag 1 att jag skulle ringa in liksom?
Nu har dom lekt med mig i 45 dagar... Nej om det inte fungerar nu så säger jag bort kortet, tänker aldrig röra något som är EnterCard / Swedbank efter det här :(

Toppen