Senaste nytt

British Airways Visa

Kollade mitt och frugans inköp på Entercards hemsida. Inga köp finns noterade sedan 28/2 hos båda två och hos mig misstämmer siffrorna rejält. Dessutom har det inte kommit in några Avios sedan 11/2 efter att ha kommit stötvis i December - 07 Januari, sedan 04 och 11 Februari. Har inte orkat kolla om jag fått rätt antal poäng, men detta företag går från dåligt till sämre.

Verkar stämma med mina inköp, däremot strular det med poängöverföringen. Bytte kort i början av feb. Jag verkar var en av de få som det funkade hyfsat för, åtminstone till för ett tag sedan:)

Jag blir gråtfärdig. Förra måndagen ringde jag till kundservice för att beställa ett nytt kort då det nuvarande är i ett förfärligt skick. Jag bad att inte stänga nuvarande kort på ett par veckor då jag är i utlandet på tjänsteresa. Inga problem var svaret. Kortet kommer och koden är densamma.

I helgen skulle jag använda det nya kortet. Nej, inte samma pinkod och har inte fått något per posten om ny kod. Suck.

Jag tror helt ärligt att dom struntar i att hantera BA visa kortet som vi förväntar oss. Det är lägre prio jämfört med flera av dom andra korten man ställer ut.

Vi kan ju gemensamt gå ihop och göra en class action gällande breach of contract då ingen verkar få rätt poäng in på sina konton. Dom begår de facto kontraktsbrott om vi följer avtalet.
Som kund är man snabb på att klaga och det är enkelt att visa missnöje. Saken är att "alla" här verkar ha problem och vara missnöjda.

Avvaktar besked från BA HQ/Financial Services Team.

Finns det något annat kreditkort man kan utnyttja för att samla Avios på? Förmodligen bör väl AMEX Membership Rewards gå att överföra till BAEC, men det kanske ger sämre utväxling och ingen 2-4-1 bonus? Eller finns det andra förslag?

Finns det något annat kreditkort man kan utnyttja för att samla Avios på? Förmodligen bör väl AMEX Membership Rewards gå att överföra till BAEC, men det kanske ger sämre utväxling och ingen 2-4-1 bonus? Eller finns det andra förslag?

japp

Du tjänar 1 poäng för varje krona som du betalar med Kortet.

BRITISH AIRWAYS POÄNGÖVERFÖRING

Konvertering: 110 Membership Rewards-poäng = 10 Avios.

https://global.americanexpress.com/...ailSearch&Face=sv_SE&rewardID=BA-0001&seqNo=2

dessutom inte dubbla poäng när du köper från BA

Mail från kundtjänst
Det stämmer att många av dina köp inte skickats till BA: Detta är felanmält och har hög prioritet
Självklart kommer du få alla Avios som du har intjänat, på IT-avdelningen som har identifierat problemet säger de dock att det kan dröja ca 2 veckor innan det är helt löst. När det är löst kommer vi skicka alla avios till BA på en gång, och inte pö om pö.
Vi beklagar självklart det inträffade, och hoppas att lösningen kommer innan dessa två veckor.
Nu när vi vet var problemet ligger så ska du inte behöva lägga ner tid på detta. Det ligger hos oss nu.

Fick en handful Avioser idag, mindre än det som fattas från föregående faktura,
och ny faktura för feb. är skickad så vem vet vad de är för.
banging_head.gif

Toppen