Senaste nytt

British Airways Visa

Noterade häromdagen att jag inte fått någon e-faktura den här månaden, vet inte om det är Entercard som klantade sig eller Skandiabanken i samband med deras systemförnyelse för 10 dagar sedan.

Fakturauppgifterna går att hämta i inloggat läge på Entercard hursomhelst!

Noterade häromdagen att jag inte fått någon e-faktura den här månaden, vet inte om det är Entercard som klantade sig eller Skandiabanken i samband med deras systemförnyelse för 10 dagar sedan.

Jag har Swedbank och har fått en e-faktura i alla fall.

Samma här, kan det vara så att Entercard är oskyldiga för en gång skull.

Nu har avios trillat in...
Ett antal summa avios saknades redan för 2 mån sen och de lovade att de skickar med för denna månad.
Men fel blev det! Inte bara att jag inte fått dem saknade avios utan jag fick mindre för denna månaden också!
Tragikomiskt...

Detta kort börjar bli pinsamt. Jag hade massor med problem innan jag sent om sider fick in alla mina poäng. Nu har jag värvat min dotter eftersom vi har ett familjekonto på BA. Vi har nu hållit på över två månader och tjata om poängen som man skulle få vid värving och som ny medlem. Jag har fått tjata om mina värvningspoäng och långt om länge gick dom in. Dottern har i månader tjatat om sina 5000 poäng. Entercard kan inte själv se om dom gåt in och vi har varit tvungna att ta skärmdumpar på BA kontot. Det har inte dugt att jag skickat in skärmdumpen med hänvisning till banksekretess. Ännu har inga poäng gått in. Jag väntar på just dessa 5000 poäng eftersom det är det jag saknar för vår 2-4-1 awardresa som det är hög tid att beställa innan vouchern går ut.

Jag tycker det är snudd på bedrägligt att inget av de utlovade extrapoängen går in uttan massor av telofonsamtal och att sitta i telefonkö. Just Entercard som har hand om detta ör under all kritik. Allt verkar vara uppbundit av en enda person och är hon inte där så fungerar ingenting.

Själv kommer jag att avsluta mitt kort så snart jag fått ut min awardresa. Så mycket strul det är med detta kort är helt oaceptabelt. Jag har visserligen sluppit årsavgift med hänvisning till allt strul men det är en dålig kompensation.

Detta kort börjar bli pinsamt. Jag hade massor med problem innan jag sent om sider fick in alla mina poäng. Nu har jag värvat min dotter eftersom vi har ett familjekonto på BA. Vi har nu hållit på över två månader och tjata om poängen som man skulle få vid värving och som ny medlem. Jag har fått tjata om mina värvningspoäng och långt om länge gick dom in. Dottern har i månader tjatat om sina 5000 poäng. Entercard kan inte själv se om dom gåt in och vi har varit tvungna att ta skärmdumpar på BA kontot. Det har inte dugt att jag skickat in skärmdumpen med hänvisning till banksekretess.
Exakt samma historia för mig och frun. Vi var bägge tvungna att skicka in skärmdumpar separat. Poängen trillade in ett par månader senare.

Jag har läst många liknande historier så jag börjar undra om det någonsin har fungerat per automatik över huvudtaget? Åtminstone när det gäller nya BA-konton som Entercard "skapat".

Kan man växla pengar med hjälp av BA Visa utan att det räknas som kontantuttag på något sätt?
Ska till Iran om någon vecka och kommer inte att ha något behov av kreditkortet där.

Toppen