Senaste nytt

British Airways Visa

Stämmer, betalning av en räkning verkar inte räknas in när de 200K ska genereras. Åtminstone gjorde det inte det för mig i fjol.

Btw, välkommen till Bc.se KeXx

Tackar och bugar!

Nej, det känns ju lite surt att utnyttja deras tjänster och ändå inte kunna tillgodoräkna sig det till en eventuell 2-4-1... men men, jag får väl hitta andra vägar att få ihop mina 200k. Kanske släppa loss sambon på en shoppingrunda någonstans?

Finns väl några tips om man räknas till en normal svensk höginkomsttagare, dvs betalar statlig skatt vilket väl snart majoriteten gör. Grundplåten byggs genom att använda kortet JÄMT. Vad som man sedan kan toppa upp med är om man har ett arbete där man kan ta tjänsterelaterade utlägg kortet, typ hotellnätter, konferensavgifter, måltider och om möjligt resor. Då bör det inte vara några problem att nå 200 K.

Nej, jag vet, den tanken har slagit mig också men jag har en lite motsträvig arbetsgivare som tycker att det blir extra mycket strul om jag lägger ut på mitt privata kort. Tyvärr är han lika flexibel som en parkeringsvakt men jag tänker inte ge mig!

Men annars har ju denna sidan en massa lockande saker som man kan lägga lite pengar på.

Idag så fick jag mitt BA Silver kort i brevlådan och (drum roll) ett BA Blue med ett helt annat BAEC nummer!
Så vad jag gör jag nu? Kontaktar BA eller Entercard?
Har inget lösen/pin till nya kontot heller så kan inte kolla om jag har fått in mina avios där heller. Password reset skickar nog mitt PW ut i cyber space.

Idag så fick jag mitt BA Silver kort i brevlådan och (drum roll) ett BA Blue med ett helt annat BAEC nummer!
Så vad jag gör jag nu? Kontaktar BA eller Entercard?
Har inget lösen/pin till nya kontot heller så kan inte kolla om jag har fått in mina avios där heller. Password reset skickar nog mitt PW ut i cyber space.

kontakta BA och be dem föra över Avioserna från det nya kontot och sen stänga det, ring sedan Entercard och kolla vilket BAEC
nummer de tänker överföra poängen till, de kan ändra det via tfn. om det är fel.

Ok tack Homer, ska göra det imorgon.
Trist att det ska vara så mycket bök med detta kort.
Hoppas dom kan föra över historiken eller dumpa det i ett mail till mig.
Känns som man vill lusläsa och dubbelkolla allt då förtroendet för Entercard inte är på topp.

Toppen