Senaste nytt

British Airways Visa

agehall

Medlem
Förstår inte hur jag kunde ha missat denna tråd tidigare. Nu har jag iaf beställt ett kort. Inga problem att signera med BankID för mig idag.

Då är bara frågan hur många miles jag behöver för att kunna åka till något roligt ställe.. :)
 

agehall

Medlem
Jag var och hämtade ut mitt kort idag. Jag blir dock lite fundersam på hur jag ska få mitt BAEC-nummer, för det kan väl inte vara samma kortnummer som står på kortet? På mina co-branded EB-kort, så står ju mitt EB-nummer i ena hörnet.

Eller ska det helt enkelt komma ett separat brev från BAEC?
 

JacobGBG

Medlem
Jag var och hämtade ut mitt kort idag. Jag blir dock lite fundersam på hur jag ska få mitt BAEC-nummer, för det kan väl inte vara samma kortnummer som står på kortet? På mina co-branded EB-kort, så står ju mitt EB-nummer i ena hörnet.

Eller ska det helt enkelt komma ett separat brev från BAEC?

Hmm... nu när du säger det så inser jag att jag ej gjort någon sån knytning heller. Undrar om de är så smarta att de gör det genom att koppla namn och födelsedata?
 

Bamsefar

Medlem
BA VISA har inget direkt med BAEC att göra, utöver det att du vid varje faktura som betalas får poäng för gjorda inköp.

Dvs det fungerar inte alls som t.ex. SAS EuroBonus som slagit ihop sitt kort med MasterCardet...
 

JacobGBG

Medlem
BA VISA har inget direkt med BAEC att göra, utöver det att du vid varje faktura som betalas får poäng för gjorda inköp.

Dvs det fungerar inte alls som t.ex. SAS EuroBonus som slagit ihop sitt kort med MasterCardet...

Ok, men vad krediteras poängen till? De måste ju finnas på ett BAEC konto för att man ska kunan nyttja dom....
 

Concorde

Founding Member
Miles...ahem... ;)
det trillar in på mitt konto lite hur som helst. Ibland varje månad, ibland först efter två. Ganska säker på att det är en manuell process hos entercard.
 
Toppen