Senaste nytt

British Airways Visa

micke

Medlem
Ringde och kollade med Enter Card och de sa att det är 5000 miles som gäller även om det står 1000 i välkomstbrevet.

Fråga nr. 2 kanske någon annan kan hjälpa till med?
 

sunkan

Medlem
Nu har jag efter lite blandade samtal till Entercard och BAEC börjat få ordning på det hela.

Vid första samtalet med Entercard tog de iaf bort årsavgiften. De kunde dock inte se något medlemsnummer i BAEC och visste heller inget om välkomstmiles utan hänvisade till BAEC. När jag pratade med dem så kunde de heller inte se något medlemsnummer utan hänvisade tillbaka till Entercard. Deras alternativa lösning var att jag på nytt skulle ansöka till BAEC och därefter ringa Entercard för att koppla mitt medlemsnummer till mitt Visa-kort.

Jag gjorde då det och ringde på nytt Entercard. Killen jag fick prata med nu kunde dock se det medlemsnummer som hörde till min ursprungliga ansökan (märkligt att ingen annat lyckats med det konststycket tidigare...). Han kunde även nu koppla mitt nyinförskaffade medlemsnumret till mitt VISA så förhoppningsvis kommer mina kommande poäng hamna rätt. Han kunde dock inte svara på om det var 1000 eller 5000 miles men lovade att återkomma. Det står ju dock väldigt tydligt på BAs hemsida när man ansöker om kortet att det är 5000 miles (till sista juli) och ingen årsavgift första året (även det till sista juli).

Det var uppenbarligen inte helt enkelt att gå med i BAEC men jag hoppas att det är värt det :)

Mvh

Christian
 

Mikael

Medlem
Jag ansökte om BA Visa-kort för någon vecka sedan. Försökte skriva under med bank-id, men då detta inte fungerade (provade vid två olika tillfällen under dagen, fick ett felmeddelande efter att sessionen timat ut) avbröt jag försöket för att prova igen några dagar senare. Den kvällen fick jag två automatiska email om att jag hade ansökt, att de skulle göra en kreditundersökning och skulle skicka hem papper för underskrift (vilket de gjorde). Kan bara hoppas att jag får kortet och att kreditering av poäng funkar bättre än själva ansökningen.
 

sunkan

Medlem
Hej Mikael,

Detsamma hände mig. Avbröt två gånger i Safari och lyckades därefter genomföra underskrift med Bank-id genom Firefox. Fick tre automatiska bekräftelsemail där det i två stod att de skulle skicka hem papper för underskrift och det tredje sa att jag skulle få ett kort hemskickat så fort min kreditansökan blivit godkänd.

Fick dock bara kortet skickat till mig! Däremot så fick jag ingen information överhuvudtaget om något medlemsnummer i BAEC. Uppenbarligen så fanns numret dock hos Entercard även om det först var den tredje personen som såg det!

Mvh

Christian
 

Mikael

Medlem
Fick mitt kort idag.
Noterar att man via kort-kontot på webben kan betala räkningar. Är det nån som har erfarenhet av detta? Samlar man miles även på detta?
 

Senator

Moderator
Fick mitt kort idag.
Noterar att man via kort-kontot på webben kan betala räkningar. Är det nån som har erfarenhet av detta? Samlar man miles även på detta?

Hej, tyvärr inte. Jag kollade upp detta, och hade hoppas på a) miles och b) bättre personligt cashflow med längre betalningstid.
 

sunkan

Medlem
Känner mig lite osäker på vad som gäller för 2-4-1 vouchern när jag läser Concordes tidigare inlägg. Är det medlemsår eller kalenderår som man bör sikta på? Eller är det t o m så att man kan få ut det på båda alternativen tack vare Entercards system?

Mvh

Christian
 

Senator

Moderator
Känner mig lite osäker på vad som gäller för 2-4-1 vouchern när jag läser Concordes tidigare inlägg. Är det medlemsår eller kalenderår som man bör sikta på? Eller är det t o m så att man kan få ut det på båda alternativen tack vare Entercards system?

Mvh

Christian

2-4-1 är kopplat till EC VISA och inte BA EC. Med andra ord, du måste handla för 200tkr mellan 1 jan och 31 dec... Nytt är jo också att man kan använda denna WW, också från CPH sedan 23 juni.
 

sunkan

Medlem
Ok, tack för svaret! Det är ju dumt att lägga eventuella större inköp precis innan gränsen. Jag som precis skaffat kortet kommer med största sannolikhet inte komma upp i 200' SEK innan årsskiftet och då är det ju bättre att spara sig till nästa år.

Mvh

Christian
 
Toppen