Senaste nytt

British Airways Executive Club eller Finnair plus?

Helt okej lounge, faktiskt. Man sitter lite trångt och spriten kostar extra;) men om loungen är tom sitter jag när som helst hellre där än i Finnair-loungen. Tror det blir 400TP (80+20x2x2) och inte 440.

Om du är ute på stan nångång så kan vi ta bärs!

Det hade varit valdigt trevligt men jag ar egentligen inte I Helsingfors utan i Joensuu. Darav mina extra 40 TP som kommer fran sista legget pa en separat boking med Finnair.

OK, då förstår jag! Då du anländer kan det kräva lite diskussion för att komma in på loungen, men när du flyger tillbaka är det naturligtvis inga problem.

Sa var forsta CE resan avklarad mellan LHR och HEL. Da BA Eco kanns likvardigt med SAS Plus sa hade jag hoga forvantningar, och jag blev inte besviken - snarare tvartom. Nu kanske det blev extra bra service da vi endast var 3 stycken langst fram, men jag behovde aldrig sitta med tomt glas fran det att fordrinken serverats (det blev manga flaskor champagne). Galleries innan flighten var ocksa suverant aven om det inte fanns nagn varm mat innan kl6. Men det basta pa hela resan var helt klart valkomnandet av flygvardinnan som tilltalade mig med mitt namn och var helt suveran. Nu langtar jag till min resa tillbaka i CE pa Fredag. Denna resan gjorde mig dessutom till brons sa jag hoppas att min nya status slar igenom snart och att jag kan sitta pa 1F igen......

Tack for all hjalp med mina fragor i denna traden, nu har jag dragit in 660 TP och fatt mitt silver. Maste ju saga att BA slar SAS alla dagar i veckan och jag ar mycket nojd med mina resor med BA.

En snabb uppdatering pa loungesituationen i Helsingfors, jag kom in pa bade Almost @ home och Finnairs lounge vid gate 36 med en CE biljett utan status. Bada loungerna helt OK men ingen av dom hade eget natverk sa det blev flygplatsens eget natverk som funkade sadar. Maten helt OK i bada loungerna men nog snappet batter i almost @ home loungen.

Tack for all hjalp med mina fragor i denna traden, nu har jag dragit in 660 TP och fatt mitt silver. Maste ju saga att BA slar SAS alla dagar i veckan och jag ar mycket nojd med mina resor med BA.

Alla är inte helt ense om detta, eller hur är det nu 011430121..? Men med hans trackrecord så förstår jag att han föredrar SAS. ;)

Alla är inte helt ense om detta, eller hur är det nu 011430121..? Men med hans trackrecord så förstår jag att han föredrar SAS. ;)

Jag har bokat in 3 resor i CE for Augusti nu som ger mig 660 TP, detta med mina 660 TP jag redan har kommer att ta mig valdigt nara guld. Jag utgar fran att det kommer bli valdigt mycket trevligare att spendera tiden innan flyget i Galleries First an Galleries Club.

Jag har bokat in 3 resor i CE for Augusti nu som ger mig 660 TP, detta med mina 660 TP jag redan har kommer att ta mig valdigt nara guld. Jag utgar fran att det kommer bli valdigt mycket trevligare att spendera tiden innan flyget i Galleries First an Galleries Club.

Det kommer det absolut att bli. :)

Da star jag nu pa 1480 TP, kommer ikvallatt flyga till HEL for att imorgon flyga CE till LHR och har ytterliggare en 10 TP resa som inte kommit in annu. Vad ar chansen att man blir inslappt i Galleries First pa 1480TP men med 100TP rest men inte annu crediterat (varav 80TP samma morgon pa BA)? I sondags gick det inte pa 1380TP men da hade jag annu inte gjort resorna......

Toppen