Senaste nytt

British Airways Executive Club eller Finnair plus?

trekker

Medlem
Då börjar det bli dags att boka juli resorna MAN - HEL via LHR. Jag har tänkt ta dom i CE och tänkte kolla med panelen om en morgontur eller kvällstur är trevligast. Kl 17 finsk tid blir väl inte afternoon tea? Med en CE biljett, blir det finnairs lounge eller har BA samarbete med någon annan? Skulle behöva jobba några timmar i HEL om jag tar em flyget till London.
 

doc

Medlem
Då börjar det bli dags att boka juli resorna MAN - HEL via LHR. Jag har tänkt ta dom i CE och tänkte kolla med panelen om en morgontur eller kvällstur är trevligast. Kl 17 finsk tid blir väl inte afternoon tea? Med en CE biljett, blir det finnairs lounge eller har BA samarbete med någon annan? Skulle behöva jobba några timmar i HEL om jag tar em flyget till London.

Jag brukar använda denna för att se vilka lounger som är aktuella:

Lounge access - oneworld

Enligt denna hänvisar BA till almost@home loungen på HEL. Har du OW Sapphire eller Emerald kommer du in i samtliga på listan.

Det borde vara middag på flighten klockan 17 från HEL, men där är jag inte säker. Bäst någon fler verifierar detta.
 

trekker

Medlem
En CE biljett utan BA/silver, guld blir det almost@home lounge i Helsingfors.

Nu har jag bokat mina resor I CE och detta ar vad BA sager I min bokning om lounger:

Lounges

Via Lounge or Tower Lounge or Gateway Lounge

Location: Via Lounge is in the non-Schengen area after passport control between gates 36-37. Tower Lounge and Gateway Lounge are located at Schengen area, before passport control.


Gissar jag ratt om Via lounge ar Finnais lounge utanfor Schengen, Tower Lounge ar Finnars Schengen lounge och Gateway lounge ar Almost @ home? Isafall ser det ju riktigt bra ut loungemassigt.

Det borjar dessutom lukta silver nu da dessa 2 bokningar genererar 440 TP tillsammans (nastan en mileagerun) :p
 

trekker

Medlem
BA hänvisar dej till almost@home loungen. Gateway-loungen är stängd och Finnair Schengen-loungen renoveras fr.o.m. 1.7.

Okej, den loungen var helt okej sist jag var dar och det gar nog att jobba I den da jag har heldag I helsingfors - hoppas man far komma in tidigt bara. Det viktigaste med allt var iallafall att komma at tier pointsen och det kanns skont att for en hyfsad peng bokat in 440 sadana pa 2 resor.
 
Okej, den loungen var helt okej sist jag var dar och det gar nog att jobba I den da jag har heldag I helsingfors - hoppas man far komma in tidigt bara. Det viktigaste med allt var iallafall att komma at tier pointsen och det kanns skont att for en hyfsad peng bokat in 440 sadana pa 2 resor.

Helt okej lounge, faktiskt. Man sitter lite trångt och spriten kostar extra;) men om loungen är tom sitter jag när som helst hellre där än i Finnair-loungen. Tror det blir 400TP (80+20x2x2) och inte 440.

Om du är ute på stan nångång så kan vi ta bärs!
 
Toppen