Senaste nytt

British Airways Executive Club eller Finnair plus?

Sitter nu på jd weatherspoons och avnjuter en riktigt "fin" full English I brist på loungeaccess i väntan på sista legget hem till Manchester. Har jag räknat rätt så blir det 80 tier points på resan så snart ska det nog bli frukost på galleries istället. Resan till Finland blev med finnair och som gammal sas nird så måste jag säga att sas ligger efter ganska rejält. Nu blir det one world all the way.

trekker, nu har jag ingen koll på Helsingfors-UK, men i alla fall ARN-LHR skiljer sig priserna mycket litet åt om man köper enkelbiljetter eller tur/retur. Enkelbiljetter skulle lösa ena delen av ditt problem.

Kolla också om du kan göra uppgraderingar till C på BA via Manage my booking. ARN-LHR kosar det ibland runt 800 kr och ger 40 TPs (det borde ge 60 eller 80 TPs till HEL då sträckan är längre). Har BA sådana uppgraderingar så är du snabbt Silver.

Hur fungerar detta? Ar det bara ibland man kan kopa uppgraderingar? Jag klickar pa upgradering for bade pengar och avios (avios bara for att testa) och for bada uppgraderingarna sa hanvisas jag till att ringa kundtjanst.

Ja, det är bara ibland man får erbjudande om att uppgradera och det är bara ibland det funkar att köpa dem online om man har connections. Om du har ett erbjudande i MMB men inte kan köpa det där, ring.

Hur funkar det med uppgradering for poang? Kan man gora det nar man checkar in eller i forvag? Far man tier points och avios for den nya bokningsklassen isafall eller bara som om man bokar EKO?

Återigen - uppgraderar man med poäng får man inte poäng för den uppgraderade klassen. Tumregeln är "Använder man poäng får man inte poäng"...

Aviosuppgraderingar ska göras i förväg. Jag tror inte ens det går att göra på flygplatsen. Där kan man istället betala för att uppgradera ibland.

Återigen - uppgraderar man med poäng får man inte poäng för den uppgraderade klassen. Tumregeln är "Använder man poäng får man inte poäng"...

Aviosuppgraderingar ska göras i förväg. Jag tror inte ens det går att göra på flygplatsen. Där kan man istället betala för att uppgradera ibland.

Sa man far bara TP for kabinen man betalade cash for och inte den uppgraderade?

Sa man far bara TP for kabinen man betalade cash for och inte den uppgraderade?

Om man uppgraderar med Avios får man TP och Avios för ursprunglig bokningsklass. Uppgraderar du med cash får du Avios och TP för det uppgraderade bokningsklassen.

Tack for svaret. Da jag ar ute efter att snabbt komma till silver sa blir det nog med cash om det gar att uppgradera, och om det inte ar alldeles for dyrt forstas.

Om man uppgraderar med Avios får man TP och Avios för ursprunglig bokningsklass. Uppgraderar du med cash får du Avios och TP för det uppgraderade bokningsklassen.

Ar mitt i min andra finlandsresa nu och intjanandet av tier points gar lite segt, kommer ha 150 TP val hemma. Sitter nu och funderar pa att strunta I detta med uppgradering och kopa nasta resa I CE direct. Om jag koper I CE MAN - HEL via LHR, vad for poang far jag for min domestic flight mellan MAN och LHR om hela bokningen gors I CE? Blir det 10 TP som low economy eller 20 TP som flexible economy?

Toppen