Senaste nytt

British Airways Business Class sale maj 2014

Lite OT kanske, men på BA's hemsida står det:

Concorde Room — cardholder plus one guest

och längre ner står det:

At 5,000 Tier Points, Gold Members are awarded with a Concorde Room Card, granting access for the Member only to Concorde Room lounges when flying any class of travel with British Airways or other oneworld carriers.

Hur ska man tolka detta?

Övertygar sin fru om att man ska ha fler mellanlandningar. Jag räknar med att skaffa 1200TP för en R/T till SFO.

Ja det skulle nog vara bra för poängsamlandet, jag skall nog dock vara glad att hon tyckte det var okej att jag bokade Business till att börja med. Skall inte utmana ödet allt för mycket tror jag ;).

Jag flyger ju egentligen inte tillräckligt för att högre status skall ge mig speciellt mycket värde.

Ja det skulle nog vara bra för poängsamlandet, jag skall nog dock vara glad att hon tyckte det var okej att jag bokade Business till att börja med. Skall inte utmana ödet allt för mycket tror jag ;).

Jag flyger ju egentligen inte tillräckligt för att högre status skall ge mig speciellt mycket värde.

Bra jobbat med att det var okej med att flyga business till att börja med. Snart kommer hon nog att uppskatta det. När statusen ger dig möjlighet att välja bästa platserna, gå in i Galleries First på LHR och underlättar lite vid bonusbokningar så är det ganska trevligt. Det gäller även om man mest flyger privat, vilket jag också gör.

@011430121 - om du vill samla TP så är det dumt att åka till JFK. Det är bättre att åka till BOS eller PHL så att du kan göra två hopp i USA också..

Tack för tippset @agehall, jag brukar följa dina råd, men jag är inte ute för att jaga TP denna gång, utan jag hade förmånen att gå med @doc på 2012 års Farnborough, och var in i BA:s Airbus 318, doc bokade sedan resa med BA001/002 tror att han har åkt den minst ett par gånger, och så kollade jag på en resa till NYC ut den 8 jan och hem 11 jan och då fanns BA001/002 till bra pris, missade förra REA erbjudande för en kompis inte kunde bestämma sig när vi skulle åka till NYC, priset blev 22k per person då med 001/002 och vi landade på 14K med 777 ut och 747 hem.

När jag skall seata mig så kan jag välja samtliga säten! Det blev verkligen ångest, jag tog sista raden och gång plats, nu vet jag att maten kan ta slut, om börjar att fråga de första raderna först.
Men ångesten kommer att släpp inom 10 minuter då kommer jag ha fått förslag på vad jag skall seata mig, från alla goa forums mäniskor här på BC.
PS. agehall, jag har inte glömt att jag är skyldig dig " open draft" med ÖL

Tack för tippset @agehall, jag brukar följa dina råd, men jag är inte ute för att jaga TP denna gång, utan jag hade förmånen att gå med @doc på 2012 års Farnborough, och var in i BA:s Airbus 318, doc bokade sedan resa med BA001/002 tror att han har åkt den minst ett par gånger, och så kollade jag på en resa till NYC ut den 8 jan och hem 11 jan och då fanns BA001/002 till bra pris, missade förra REA erbjudande för en kompis inte kunde bestämma sig när vi skulle åka till NYC, priset blev 22k per person då med 001/002 och vi landade på 14K med 777 ut och 747 hem.

När jag skall seata mig så kan jag välja samtliga säten! Det blev verkligen ångest, jag tog sista raden och gång plats, nu vet jag att maten kan ta slut, om börjar att fråga de första raderna först.
Men ångesten kommer att släpp inom 10 minuter då kommer jag ha fått förslag på vad jag skall seata mig, från alla goa forums mäniskor här på BC.
PS. agehall, jag har inte glömt att jag är skyldig dig " open draft" med ÖL

Det finns inga dåliga säten på den flighten tycker jag. Skulle kanske bara undvika rad 1 och 8, då det är nära galley. Annars är alla platser bra enligt mig.

Vi booket også utreise OSL-LHR-LAX 25. desember under forrige BA-salg, men fikk i forrige uke mail om at OSL-LHR 25. desember var kansellert. Også jeg hadde oppdaget i app'en at det ene leg'et var kansellert, og syntes det var rart at det tok flere dager før de sendte mail.

Ringte BA og ble lovet pengene tilbake for hele bookingen. De tilbød også å endre, men andre datoer passet ikke. NB - dette var utelukkende BA, ikke AA. Ble lovet absolutt alt av penger tilbake, så får vi se (1-4 uker for refusjon ble opplyst.)

Fixat.. Efter 43minuter i telefon så fixade AA detta med en dags förskjutning. A klass var slut mellan BOS-LAX men de löste det med F utan att gnälla.. :)

Om personalen gör rätt, så kan du bli utan ditt förstahandsval oavsett var du sitter om du inte har status. Det korrekta sättet är att ta alla beställningar och sedan sortera enligt status

Det finns inga dåliga säten på den flighten tycker jag. Skulle kanske bara undvika rad 1 och 8, då det är nära galley. Annars är alla platser bra enligt mig.

Rad 1 är ju jättebra! Det är mycket närmare för personalen att fylla på skumpan då...

Toppen