Senaste nytt

British Airways Business Class sale maj 2014

Jo förra året var det annorlunda, då var det bara att välja o vraka hur som helst typ. Jag betalade runt 12000 för BA01 tors-sön och det fanns massor av olika datum att välja bland. Som priserna är nu så blir det nog till att testa Lufthansa för min del då det verkar skilja 5000:- mot BA en tors-sön.

Hade verkligen IL28SALE bara krav på natten mot söndag förra året? Hsh skulle jag tro att det är kört på den fronten. Numera får vi nog räkna med 7 dagars min stay.

Det ser ut som de har Minimum stay: natten mellan lördag och söndag.
Search: Departing ARN on 14/08/15 for SFO
Fare basis code IL28SALE
Flying AA
Routing via North Atlantic

MINIMUM STAY

TRAVEL FROM INBOUND TRANSATLANTIC SECTOR MUST COMMENCE
NO EARLIER THAN THE FIRST SUN AFTER DEPARTURE OF THE
OUTBOUND TRANSATLANTIC SECTOR.

Dr. Miles har helt rätt. Jag kunde dock ha svurit på att det tidigare var 7 dagar. Så frågan är om de ändrat på fare:n. Jag tackar inte nej iaf...

Hmm, jag fick just en bra idé. Jag tror jag ska skriva en Chrome-plugin som kan spara undan fares från sökningar i EF så att man enkelt kan gå tillbaka och titta på dem senare.

Haha, idag satt jag och funderade på något liknande. Att jag skulle vilja ha en history på resultatet av sökningar jag gjort på biljetter. Ofta är ju resultatsidan inte cache:ad, så går man bakåt så får man antingen fel eller en ny sökning nu. Jag ville senast idag se resultatet från i måndags, då Emirates (och EF) hävdade att alla biljetter var slut en viss dag, sen idag kollade jag för skojs skull bara och då fanns det MASSVIS med billiga biljetter och EF visade inte en full seatmap längre etc. Jag köpte ju en mycket dyrare biljett än jag tänkt mig i detta fallet. Inte hela världen iofs, men men, jag var lite nyfiken om jag sökt fel eller liknande.

Dr. Miles har helt rätt. Jag kunde dock ha svurit på att det tidigare var 7 dagar. Så frågan är om de ändrat på fare:n. Jag tackar inte nej iaf...

Sweet - det där har dom ändrat under dagen idag! Sökte efter resa till BOS i morse och då var det fortfarande 7 dagar som gällde men det här är mycket bättre.

Jag noterade även på ba.com att rean nu pågår till 11-JUN-2014 och inte 9-JUN-2014 som det väl var från början?

Ja, jag håller på och syr ihop detaljerna. Ska troligen på tjänsteresa till östkusten men det lockar ju att flyga till SFO för att få maximal utdelning av TP. Om jag kör till ORD får jag 700TP men det räcker inte riktigt, behöver 145 TP till för att nå 3k, så att köra till SFO åt ena hållet skulle sitta fint. Hoppas kunna sy ihop det hela senast söndag.

Toppen