Senaste nytt

British Airways Business Class sale maj 2014

Näe det är sant.

Domestic F är ju inget man hoppar jämfota över direkt, men det är ju inte heller något man direkt lider av imho. Visst är AA business bättre numera, men är man ute efter sina TP så är man... Med resan jag planerar just nu kommer jag till 3300 TP i år. Om jag hinner med en resa till så får jag ju dessutom 2xGUF1 vilket inte vore fel.

Näe det är sant.

Domestic F är ju inget man hoppar jämfota över direkt, men det är ju inte heller något man direkt lider av imho. Visst är AA business bättre numera, men är man ute efter sina TP så är man... Med resan jag planerar just nu kommer jag till 3300 TP i år. Om jag hinner med en resa till så får jag ju dessutom 2xGUF1 vilket inte vore fel.

Det finns belöningar att hämta ända upp till 9000TPs/medlemsår ;)

Jag vet, men det är utom räckhåll för mig. Målet är 3k i år för att nå GGL nästa år, men fixar jag 3500 så är det ju inte fel...

Kan väl passa på att säga att det blev GOT-HEL-LHR/LCY-JFK-PHX-SFO i augusti enligt tidigare diskussioner. 1200 TP vilket innebär att jag ihop med andra resor landar på 440+1200+110+300+300 = 2350 TP. Surt att övriga TP kommer intjänas i ekonomi.

Tack för hjälpen under diskussionens gång.

Inte helt superoptimerat men troligtvis en open-jaw:
BGO-LHR-JFK-DCA-LAX 40 + 140 + 60 + 210 = 450 TP ut
JFK-BOS-PHL-LHR-ARN 60 + 60 + 140 + 40 = 300 TP hem
13 600kr (SEK)

Tillkommer troligtvis:
SFO-LAX-DEN 60 + 60 TP för $375
DEN-PHX-JFK 60 + 210 TP för $580 (men har $275 i vouchers på US)

Då kliver jag över 3 000 TP med en månad kvar av året...

Kan väl passa på att säga att det blev GOT-HEL-LHR/LCY-JFK-PHX-SFO i augusti enligt tidigare diskussioner. 1200 TP vilket innebär att jag ihop med andra resor landar på 440+1200+110+300+300 = 2350 TP. Surt att övriga TP kommer intjänas i ekonomi.

Tack för hjälpen under diskussionens gång.
gunry hur bokade du? Jag är nyfiken eftersom BA hävar benhårt att den där routingen inte fungerar pga för många segment (vilket är BS!). Och när bokade du?

gunry hur bokade du? Jag är nyfiken eftersom BA hävar benhårt att den där routingen inte fungerar pga för många segment (vilket är BS!). Och när bokade du?

Jag bokade i måndags med BA på telefon med det vanliga bokningsnumret. Talade med en svensk agent. Fick problem med tillgängligheten på mitt planerade utresedatum men flyttade till 2 dagar tidigare istället. Satte t.o.m biljetterna (två st) on hold i ett par timmar innan vi slutförde betalningen.

Toppen