Senaste nytt

British Airways Business Class sale maj 2014

Inte helt superoptimerat men troligtvis en open-jaw:
BGO-LHR-JFK-DCA-LAX 40 + 140 + 60 + 210 = 450 TP ut
JFK-BOS-PHL-LHR-ARN 60 + 60 + 140 + 40 = 300 TP hem
13 600kr (SEK)

Tillkommer troligtvis:
SFO-LAX-DEN 60 + 60 TP för $375
DEN-PHX-JFK 60 + 210 TP för $580 (men har $275 i vouchers på US)

Då kliver jag över 3 000 TP med en månad kvar av året...

Så, lite klurigt fortfarande med US flighter hos BA i Bremen. Det gick faktisk för mig att ruta BGO-HEL-LHR-JFK på utresan men jag skippade detta. Sedan blev det raka vägen hem från JFK med bara transfer på LHR. Tyvärr hade jag haft USA som POS när jag kollade så I-klass fanns inte. Så nästan max ut men utan maximering hem. Tittade på LGA-PHL-LHR-ARN men fick problem med MCT.

Dock är priset riktigt bra! 13 500kr Club World till LAX och hem från NYC är mycket bra!

Blir nog fortfarande 3 000 TP för året. Nu är frågan hur jag skall få ihop 60 000 M&M innan årsslut?:)

En fråga: Får man TP för first på inrikessträckorna även om det står business i bokningen?

Jag har bokat ARN-LHR-JFK-ORD Open-Jaw SEA-JFK-LHR-ARN

Last edited:
Under BA kod så blir det business och du får endast 40 tp per segment, så det gäller att boka under AA och first för att få minst 60 tps för inrikes.

Ok, jag lyckades inte boka First med AA, priset gick genast upp till 27.000:- eller nåt sådant.
Kanske gjort nåt fel då. Jag är helt rookie i princip på detta.
För det blir då: 40+140+40 140+140+40 antar jag.

Jag får väl ta en resa till London nån gång då.

Ok, jag lyckades inte boka First med AA, priset gick genast upp till 27.000:- eller nåt sådant.
Kanske gjort nåt fel då. Jag är helt rookie i princip på detta.
För det blir då: 40+140+40 140+140+40 antar jag.

Jag får väl ta en resa till London nån gång då.

Om det är 3-klass konfig med AA så kan du bara boka i business på inrikesflighterna, inte i first.
Då får man ta att det blir färre TP, men å andra sidan är det modernare plan.

Jag vet inte om AA har 3-klass SEA-JFK men det kan vara så.
Som sagt, jag är inte så långt ifrån silver så får ta en kortare resa nånstans, man kan ju inte klaga.
Från JFK flyger jag hederlig 747:a, vilket jag inte gjort sedan 1996 då också till LHR men med Virgin (ifrån ewr).
Jag sover ej, så jag tar nog full middag om det går.

Tillägg: Verkar vara en 737: mellan SEA-JFK

Ontopic: Rean är förlängd till 18:e ser jag nu.

Last edited:
Toppen