pohu
Medlem
Då alla mina flygningar numera börjar i Luleå brukar jag möta upp mina medresenärer på ARN för att sedan åka vidare till slutdestinationen reser vi olika bokningsreferenser. Då jag har fri förbokning av sittplatser brukar jag ringa till SAS för att de ska ordna gratis sittplats åt denne. Jag hade vid något tidigare tillfälle pratat med en traveller consultant som förklarade att det var en ny regeländring som han vill att jag ska känna till för att inte betala för en gratistjänst. Däremot när jag på andra bokningar ska göra samma sak får jag som svar att det är en tjänst jag måste betala för men efter att ha bett dem ringa sin interna support har det i 80% av fallen alltid lösts med svaret "Jaha, det var visst så att det ändrats. Självklart ska vi lösa det". Däremot har de andra 20% fortfarande svarat att det inte går och jag har behövt ringa någon annan gång. Är det någon annan som har blivit informerad om denna regeländring och haft problem med att få det ordnat? Har förövrigt mejlat guldsupporten med inte fått något vettigt svar.