Senaste nytt

Bristande kompetens hos SAS Call center

pohu

Medlem
Ringde kundservice i tisdags då jag skulle flyga LLA-ARN-DUB dagen efter och ville checka in en väska i Luleå och en på Arlanda. Han jag pratade med först sa att det visste inte han utan jag var tvungen att prata med swedavia vilket jag tyckte verkade konstigt men gjorde det ändå. På swedavia sa de precis som jag trodde att det är SAS som bestämmer det och att jag då måste ringa till dem igen. Jag ringde till SAS igen och kom till samma person som efter jag förklarat vad swedavia sa och bett honom "kolla om det eventuellt finns någon som vet" blev väldigt irriterad. Efter ett tag gick han med på det och någon minut senare sa han att det bara går om jag köper extra baggage på sträckan ARN-DUB trots EBG. Jag bestämde mig för att jag skulle försöka ringa igen och hoppas på att bli kopplad till någon annan men trots att jag tryckt in att jag ville ge feedback båda gångerna kom jag aldrig dit utan det var bara tyst. Tillslut tröttnade jag däremot och la på samtalet själv precis som första samtalet efter att ha väntat 5 min. Ville ge feedback då han i båda samtal var otrevlig och det kändes som om han bara ville få bort mig.

Som tänkt ringde jag en gång till och kom till en annan, lustige nog med samma namn, jag frågade om det var han som hade hjälpt mig innan då rösterna inte var allt för olika men jag tyckte det vara någon skillnad. Efter att ha förklarat situationen sa han att det absolut inte skulle vara några problem och önskade mig en trevlig resa.

Nästa gång kanske man ska fråga BC istället för att chansa på att komma till "rätt" person.
 
Toppen