Senaste nytt

BRA börjar flyga wet lease åt SAS, bra eller dåligt?

Om SAS betalade ett uppenbart överpris för att BRA skulle sluta flyga i egen regi och därmed upphöra att konkurrera med SAS för istället bli underleverantör åt dem kanske Norwegian haft ett case men det verkar ju inte vara fallet. Eller så har inte Komkurrensverket tittat på det så.
 
Fast 72 -> 90 platser är 25% Det är en signifikant skillnad tänker jag.

I en fullsåld ATR är det en utmaning att hitta plats för jackor och handbaggage. Utmaningen är iaf något mindre i en CRJ900, speciellt om man växlar över till den större maskinen redan innan den är helt full, vid tex 90% loadfactor.

65% LF på 72 stolar = 65 pax. Det blir 72,2% LF på en 90 stolars CRJ. Om det då också betyder att pluskabinen kan få lov att vara lite mer luftig så att en och annan seat block tillåts så skulle jag tro att kundnöjdheten blir radikalt högre!
Håller med om att det är en stor skillnad procentmässigt. Än mer blir det egentligen med tanke på att alla ATR-72 dessutom endast tar 70 pax. Rad 19 har bara 2 stolar ;)
 
Håller med om att det är en stor skillnad procentmässigt. Än mer blir det egentligen med tanke på att alla ATR-72 dessutom endast tar 70 pax. Rad 19 har bara 2 stolar ;)

Jämfört mot SAS övriga flotta är det en lite skillnad mellan mängden stolar i en CRJ900 och ATR72.

BRA;s ATR maskiner har 72 stolar.
 
Toppen