Senaste nytt

BRA börjar flyga wet lease åt SAS, bra eller dåligt?

Än så länge har jag bara haft "nöjet" att uppleva Braathens på danska inrikeslinjer och det har inte varit speciellt positivt.

Av någon anledning har de strukit all service. Inte ens en kopp kaffe kan man få numera när man flyger med BRA. Med moderbolaget går det däremot bra och det trots att de flyger med A320 som har 10 minuters kortare flygtid (25-30 min mot 35-40 min med ATR72).
Vid avgång från Kastrup har de nu också på avgånger med BRA infört "omvänd priority boarding" så pax i SAS Minus åker med första bussen ut till flyget (ja ja, bussgate ska vi också ha nöjet av) medan de som flyger i Plus får vänta till andra svängen. Det sägs vara av säkerhetsskäl då flygplanet enligt personalen skulle kunna tippa baköver. Men det upplevde jag nu aldrig när det var Xfly som opererade flygen. Vad har månntro förändrats undrar man ju...
Det stämmer att de kan tippa, BRA och Xflyer sätter ett stöd mellan bakre delen och marken för att för hindra detta.
Det finns något inlägg här på BC där man ser det på bild.
 
Än så länge har jag bara haft "nöjet" att uppleva Braathens på danska inrikeslinjer och det har inte varit speciellt positivt.

Av någon anledning har de strukit all service. Inte ens en kopp kaffe kan man få numera när man flyger med BRA. Med moderbolaget går det däremot bra och det trots att de flyger med A320 som har 10 minuters kortare flygtid (25-30 min mot 35-40 min med ATR72).
Vid avgång från Kastrup har de nu också på avgånger med BRA infört "omvänd priority boarding" så pax i SAS Minus åker med första bussen ut till flyget (ja ja, bussgate ska vi också ha nöjet av) medan de som flyger i Plus får vänta till andra svängen. Det sägs vara av säkerhetsskäl då flygplanet enligt personalen skulle kunna tippa baköver. Men det upplevde jag nu aldrig när det var Xfly som opererade flygen. Vad har månntro förändrats undrar man ju...

Ju mindre tid ombord en ATR desto bättre tänker jag?
 
Det stämmer att de kan tippa, BRA och Xflyer sätter ett stöd mellan bakre delen och marken för att för hindra detta.
Det finns något inlägg här på BC där man ser det på bild.
Det har jag hört om. Men det är nytt för mig med infört "omvänd priority boarding" för att göra den främre delen av flygplanet tyngre.
 
Det har jag hört om. Men det är nytt för mig med infört "omvänd priority boarding" för att göra den främre delen av flygplanet tyngre.
Händer ofta. Jag har bara i år varit med om att man boardar rad 1-15 först, och när de fått tillräcklig många av dem igenom gaten så släpper de loss övriga. Ingen bussgate då alltså.
 
Toppen